• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel werkblad converteren naar Adobe Acrobat

Status
Niet open voor verdere reacties.

franzeman

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Berichten
98
Beste Excellers / PDF'ers,

Op één tabblad in Excel heb ik een rapportje gemaakt van 6 bladzijden onder elkaar. Als ik de paginaopmaak zichtbaar maak, zie ik ook duidelijk de pagina 1 t/m 6 zichtbaar. De pagina-instelling staat op 100%.

Als ik vervolgens met Adobe van het xls-bestand een pdf wil maken, ben ik van de onderkant van elke pdf-bladzijde ongeveer 7 cm aan tekst kwijt. De voettekst is wel zichtbaar.

Wat gaat er hier fout en wat is de oplossing?

Groetjes van Franzeman
 
Hi Franzeman,

Ik veronderstel dat je werkblad in Excel op Legal papiertype staat, en je PDF maakt er een A4-tje van.

Greetz,

Joske
 
Hi Franzeman,

Ik veronderstel dat je werkblad in Excel op Legal papiertype staat, en je PDF maakt er een A4-tje van.

Greetz,

Joske

Dag Joske,

Alles (Excel én Adobe) is op A4 ingesteld. Ook de uiteindelijke pdf-versie staat in de pagina-instelling op A4. Dus...

Groetjes van Franzeman
 
Dag Joske,

Alles (Excel én Adobe) is op A4 ingesteld. Ook de uiteindelijke pdf-versie staat in de pagina-instelling op A4. Dus...

Groetjes van Franzeman

Ik ben er al uit!

Het is even eenvoudig als simpel (zoals altijd). Aanvankelijk had ik het probleem in Adobe gezocht, maar de oorzaak ligt in Excel.
PDF is een printformaat en Adobe wil kennelijk t.b.v. het converteren de afdrukkwaliteit in Excel kennen. Als deze niet is ingevuld (werkbalk: Bestand - Pagina-instelling - Tabblad Pagina; Afdrukkwaliteit bijv. 300 dpi), dan gaat het fout.

Een beetje dom ja.

Vraag opgelost en groetjes van

Franzeman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan