• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel werkblad openen bij een bepaalde celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwartbol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Ik heb een Excel 2007 werkmap genaamd TEST met 4 werkbladen genaamd A, B, C en D. Op mijn scherm worden twee werkbladen uit dezelfde werkmap naast elkaar weergegeven. Nu wil ik dat als in werkblad A (links op het scherm) cel F3 een bepaalde waarde krijgt (bijvoorbeeld als F3 de waarde 2 krijgt), in het rechtse deel van het scherm werkblad C opent en als de waarde F3 de waarde 4 krijgt werkblad D opent. Hoe is dit eenvoudig uit te voeren?

Alvast bedankt!

Groeten,

Klaas Zwartbol

Laatst bewerkt:
Er zijn heel veel mensen hier die je kunnen helpen. Kortom "wie kan mij helpen" zegt niets over je probleem

Wat wil je bereiken?

Wat ga je met het geopend werkblad doen?

Ga je hier gegevens in plaatsen (dit kan ook via een celverwijzing).

Anders plaats eens een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevolelige info, met daarin aangegeven wat je wilt bereiken.

De bedoeling is dat rechts een ander werkblad (spreadsheet met daarin een tekening) wordt geopend waarin data kan worden overgenomen door celverwijzig vanuit het linker werkblad.
In het scherm met de 2 werkbladen blijft het linker werkblad dus staan en moet het rechter werkblad worden aangepast (andere tekening) als celwaarde F3 wijzigt.

En de tekening wordt vanuit welk werkblad opgehaald?

Om verwarring te voorkomen, graag even het bestandje ontdaan van gevoelige info, met daarin aangegeven het gewenste resultaat.

Als het plaatsen op dit forum niet lukt, kun je gebruik maken van www.mijnbestand.nl.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ARDIT84FOOJV.bmp

Screendump met linker en rechter werkblad (in 1 scherm).
Als op linker werkblad vertikaal wordt gekozen komt het plaatje als nu rechts staat, als horizontaal wordt gekozen komt plaatje wat in werkblad horizontaal is opgenomen.

P.S.
Dit is een heel vluchtige DRAFT versie, ik hoor dat wat ik wil simpel te doen is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan