• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel werkt zeer traag op vista

• Onderwerp starter Onderwerp starter gdus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gdus

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2009
hallo ik heb het volgende probleem
ik heb op mijn laptop een excel sheet gemaakt maar telkens als ik iets in een cel invul duurt het 5 seconden voor ik weer verder kan.
het openen van excel op zich duurt ook vrij lang (10 sec.)
ik snap niet waar dit aan ligt ik heb het zelfde schema naar mijn xp desktop gezet en daar kan ik gewoon lekker doorwerken zonder te hoeven wachten.
het probleem zit hem volgens mij in de laptop.
het is een acer aspire 5715z intel pentium dual core processor t2390 1,86ghz 3gb geheugen met een legale vista versie en office 2007 versie laptop is nu een half jaar oud.

wie weet raad?

alvast bedankt voor uw moeite
(ik had deze vraag al eerder gesteld en afgesloten als opgelost maar helaas was ik iets te voorbarig)

Laatst bewerkt:
ik heb het volgende al geprobeerd
-diagnose uitvoeren
-laptop terug gezet naar backup (fabrieksinstellingen en weer een hoop opnieuw instaleren)
-office opnieuw geinstaleerd
-gedefragmenteerd
-ccleaner erover

helaas geen verbetering...

veel werk aan gehad niets mee op geschoten

is er iemand die mij verder kan helpen hier zou ik echt weer een beetje vrolijk van worden:confused:

Beste gdus , ik zou je graag verder helpen , hoe zit het met het werkgeheugen en processor belasting tijdens het uitvoeren van je bestandje ? , ik heb een simulatie gedaan waar ik in excel een colorcount uitvoer en dan het bestandje opsla , bekijk de jpg eventjes een piek tot 70 % , hoe zit dat bij U ?

Bijlagen

• werkgeheugen.jpg
    werkgeheugen.jpg
    87 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:
Hoi,

Probeer eens de virusscanner uit te schakelen. Deze doet een check tijdens het opstarten en dat kan nog al eens traag verlopen.

S6,J

Beste gdus ;)

Zoals ASDTEK het al aangeeft, kijk eens onderaan links bij het opstarten wat hij uitvoert.

Als je met AVG als antivirus zit of misschien bij andere gaat dit trager, omdat hij eerst uw bestand controleert alvorens op te starten.

Groetjes Danny. :thumb:

beste allemaal hartelijk dank voor de reacties
ik ga jullie adviezen proberen ik heb nu even 15 min tijd om te kijken (en eten) maar ga het vanavond of anders morgen middag even proberen
(ben nogal druk)

hallo trucker
in het doc 1 bestand kunt u de grafiek uitlezen die ik heb gemaakt toen in excel opstarte

mvg gdus

Bijlagen

hallo trucker
in het doc 1 bestand kunt u de grafiek uitlezen die ik heb gemaakt toen in excel opstarte

mvg gdus

Ik zie dat je ongeveer 12 a 13 seconden de volle 100% van de processor gaat belasten , zij er koppelingen die bijgewerkt worden tijdens het opstarten van je excel sheet ? Is het de virus scanner zoals ook al gesuggereerd die dit veroorzaken . Eventueel proberen om meer RAM geheugen toe te wijzen aan het uitvoeren van programma's , kan je aanpassen via systeemeigenschappen en dan geavanceerd en daar kanje dat vinden ( wijzigen )

volgens mij staat deze al maximaal of zie ik dit verkeerd (doc2)

Bijlagen

volgens mij staat deze al maximaal of zie ik dit verkeerd (doc2)

Je laat het aan windows om het te beheren ( zoals de meesten onder ons ;) ) Zijn er andere invoegtoepassingen die je in excel op die cpu hebt staan , bekijk eens de invoegtoepassingen als excel is opgestart , of als excel aan het opstarten is verschijnen die onderaan in de balk rechter kant .

hoe doe ik dit
invoegtoepassingen bekijken

ik krijg de indruk dat het aan mijn bestand ligt die ik wil openen
al een paar andere geprobeerd en die gaan wel snel open ,zoals het hoort

Laatst bewerkt:
Bij je office 2007 links boven op de office knop ( ronde bol ) dan in het scherm dat komt rechts onder " opties voor excel " dan in het nieuwe scherm links " invoegtoepassingen " en dan midden onder op start daar staan ze . ziet er uit zoals jpg ( dit zijn die van mij is verschllend van persoon tot persoon )

Bijlagen

• invoegtoe.jpg
    invoegtoe.jpg
    52,4 KB · Weergaven: 55
bij mij staat er niets aangevinkt...

Dan moet er in het bestandje gezocht worden , bekijk eventueel of er geen workbook_open events staan bij het opstarten , deze kan je vinden in ThisWorkBook .
Is er geen mogenlijkheid om te lezen wat rechts onder allemaal uitgevoerd wordt tijden het openen ,alles wat excel doet komt daar te staan ook het berekenen , ik moet zeer snel zijn om iets te merken , maar was op tijd tijdens een actie

Bijlagen

• opstart.jpg
    opstart.jpg
    11,2 KB · Weergaven: 36
het gekke is als ik het bestand op mijn desktop zet kan ik er gewoon mee werken
maar zodra ik op de laptop wat wil doen is het drama

ik heb een copy bijgesloten

Bijlagen

Ik heb het op mijn cpu gezet dan geopend en paar klikken tussen de diverse tabbladen en terug afgesloten , en bekijk mijn prossescor belasting ( ik ben ook een dvd voor de kids aan het branden ) en onze cpu's zijn gelijk aan elkaar . Ik bekijk het later of er iets in je bestandje zit ( eventueel kan je het terug verwijderen van het forum )

Bijlagen

• bestandopen.jpg
    bestandopen.jpg
    61,3 KB · Weergaven: 58
  • gegevencpu.png
    gegevencpu.png
    11,6 KB · Weergaven: 42
Beste Gdus , ik heb mijn pc uitgezet / aangzet , via revo uninstaller office schoonmaak gedaan , mijn prestatie meter geopend en dan je proje geladen , nadien heb ik al mijn invoegtoepassingen eruit gehaald excel afgesloten en terug vanuit de verkenner je bestandje geladen in een 5 tal seconden heb ik je bestandje op scherm " bewerkbaar " staan . Ik heb ook mijn virtueel geheugen uitgeschakeld , maar geen enkel merkbaar verschil . Waarom het bij jouw op max prossescor geheugen gaat ?? zijn je dimm's ( geheugen ) nog in orde ?

Bijlagen

• verschil openen.jpg
    verschil openen.jpg
    60 KB · Weergaven: 63
het gekke is dat excel alleen problemen schijnt te hebben met dit bestand.
maar ik kan er geen geks in ontdekken.
en ik heb er ook niet extreem veel formules in verwerkt.
ik ga nog maar eens spitten in dit bestand kijken of ik iets geks tegekom.

gr.gdus

Ik zie ook niet direct wat de oorzaak kan zijn daar , je bestandje staat bij mij op een 5 tal seconden bewerkbaar op het scherm , ook opslaan / afsluiten is geen probleem . Ook op jouw andere pc is dit geen probleem , ik heb zelf de tabbladen uitgebreid tot 52 en dan nog gaat het vrij snel open .
Ik zou zeggen haal het bestandje eens van die laptop , laat een cleaner lopen en probeer dan het bestandje dat je hier op het forum hebt gezet of dit ook terug traag open gaat .

rechtsonderaan een excel sheet staan 3 vierkantjes
als je er met de muis op gaat staan is de 1e voor normaal ,2e pagina-indeling, 3e pagina-eindevoorbeeld.
als ik het 2e vakje kies is er bijna niet te werken met excel zo traag maar staat de 1e geselecteerd werkt alles weer goed ! (doc3)
weet u misschien waar dit mee te maken kan hebben?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan