• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Wil geen Euroteken Plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

whykillme

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Hello Allemaal,

Ik heb een probleem met excel. Ik klik Finicieel aan bij celeigenschappen maar hij laat bij het getal geen euroteken zien. Als ik deze Getallen in een andere cel zet werkt het ook niet. Kopieren naar een nieuwe excel sheet werkt ook niet. Overtypen werkt wel.

Ik weet zelf niet wat ik er aan kan doen, ik zal als bijlage een deel van het bestand sturen, het gaat hier om een paar honderd getallen, en om die over te typen naar een nieuwe excel is ook geen succes.

In het bestand zul je bedragen zien, het is de bedoeling dat hier eurotekens voor komen te staan.

Ik weet niet of het op te lossen is, zeggen jullie het maar :)

Met Vriendelijke Groet,

WhyKillMe

Bijlagen

Ik zelf heb geen 2007, maar kun je bij de celeigenschappen niet aangeven: met of zonder euro teken?

Volgens mij gaat dit mis als je de import maakt. Hij ziet de import als tekst en niet als getal. Zodra je dubbelklikt op een cel is het opgelost. Maar volgens mij kun je het oplossen met de inportvoorwaarden.

Het is inderdaad als tekst ingevoerd, maar met dubbelklik zie ik dat het tekst is ja, maar hoe maak ik er dan een getal van? -.-

Laatst bewerkt:
Tekst

Je duid de kolom aan en neemt met de rechtermuisknop celeigenschappen en daarna formaat daar kan je selecteren getal.

Plaats in een lege cel het getal 1. Kopiëer deze 1 en selecteer alle getallen >> Plakken Speciaal >> bij bewerken Vermenigvuldigen aanklikken >> OK

Mvg

Rudi

snuffel, zou je dan is kunnen proberen om er een Euro teken voor te zetten, want die komt er echt niet hoor...

Warme bakkertje, er komen nog steeds geen euro tekens als ik dit hierna aanklik bij celeigenschappen?

Laatst bewerkt:
Met de hulp van Warme Bakkertje 1 vermenigvuldigd met de kolom zodat alles een getalformaat krijgt. Vervolgens de celopmaak financieel met een Euro-teken. Dan is het opgelost.

Met de hulp van Warme Bakkertje 1 vermenigvuldigd met de kolom zodat alles een getalformaat krijgt. Vervolgens de celopmaak financieel met een Euro-teken. Dan is het opgelost.

Zou het werken als ik het als een excel 2003 upload en dat je het dan zelf eens probeerd? Want mij lukt het niet...

Top! Ik weet niet hoe je het gedaan hebt, maar bij mij werkt het gewoon niet, bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan