• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel woorden ophalen op basis van criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

autoweek

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Berichten
177
Beste helper,

Ik zit met het volgende probleem: Ik heb een sheet waarin alle soorten kaasnamen staan die wij maken.
Maar per week maken wij niet alle soorten kazen die wij kunnen maken.

In een bestand dat door de productiemedewerkers wordt bijgehouden staan de kaasnamen per week die gemaakt zijn.

In het bestand dat ik heb gemaakt staan alle soorten kaasnamen die wij produceren waarover ik gegevens wil weten. Maar soms schrijven de productie een kaasnaam net iets anders dan ik het heb ingevuld waardoor de formule die kijkt naar de kaasnaam de gegevens niet kan berekenen.

Kortom: Bestaat er een soort van formule die alle kaasnamen kan overnemen die in een bepaalde week zijn geproduceert?

In de bijlage vindt u in blad 2 de informatie ik mbv formules uitrekenen en in blad 2 een voorbeeldje van de kaasnamen die de productiemedewerkers bijhouden

Bekijk bijlage Helpmij.xlsx
 
Is het niet mogelijk om de 'input' te standaardiseren. Waar je naar zoekt zijn 'wildcards', daar is genoeg over te vinden op het forum. Echter het probleem kan worden verholpen door in input te structuren. Is deze ook in Excel basis? Zo ja, gebruik dan bijvoorbeed 'validatie' bij de kaassoorten, zodat je in ieder geval dezelfde namen op je input krijgt.
 
Ja alle informatie is in excel beschikbaar. Validatie is toch alle kaasnamen standaardiseren in een soort van knop of keuzelijst. Maar is het mogelijk dit naar beneden te trekken zodat dit niet elke keer apart hoeft worden aangemaakt.
 
Ik zie het al! Bedankt voor u reactie, dit kan ons ook zeker helpen!
Hartstikke bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan