excel => word

Status
Niet open voor verdere reacties.

najtreg88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Berichten
4
momenteel ben ik bezig een programma te schrijven dat gegevens uit een Excel bestand haalt en ze dan in Word zet. het merendeel van de code is al geschreven, maar ik zit met een probleem, namelijk:

Ik weet niet hoe ik de gegevens van Excel naar Word krijg... Nu zit ik met een array waar al mijn gegevens inzitten, in Excel en de codes in Word om die array uit te schrijven en op te maken, maar ik krijg die array niet van Excel naar Word.

Ik had zitten denken aan twee ideeën voor oplossingen, maar daar kom ik dus niet verder:
a. Vanuit de Excel-VBA een nieuw Word document aanmaken. (eens dit kan, kan ik dezelfde array terug gebruiken en is het opgelost)
OF
b. die array op een manier declareren dat Word hem ook kent (ook al wordt hij gedeclareerd in Excel)

als er natuurlijk nog andere manieren zouden zijn om mijn probleem op te lossen, hoor ik ze ook heeeeeeeel graag!

dank bij voorbaat

edit: ik heb verder zitten zoeken en heb nu gevonden hoe ik een Word bestand vanuit Excel kan aanmaken, maar de 'typetext' code werkt niet vanuit excel, is er een manier waarop ik dit kan oplossen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo najtreg88,

Kijk een bij de volgende topic in deze lijst. Macro gegevens excel naar word (probleempje) ( 1 2). Staat z'n 5 topics lager dan dat die van jouw nu staat.

Hier staat een macro in die je misschien moet bewerken. Maar vanuit deze macro wordt, word aangestuurd vanuit excel. Deze macro is makkelijk te herschrijven.

grt,

Ollie78
 
had die topic al doorgelezen en was al bezig met die codes over te nemen, maar er zitten een paar stukken in die ik niet begrijp en ook wordt er in die macros niets in de Word documenten gezet (iedere dat ik ze draai, wordt er een leeg Word document gemaakt in de C drive)

terwijl ik het juist het commando om iets vanuit in Excel in Word te zetten
 
Als je deze macro wilt gebruiken dan zou je eerst een word-sjabloon moeten aanmaken.
Het is namelijk zo dat hij een sjabloon op roept. Je eigen naam kun je dan wijzigen in de macro.

Als je dat hebt gedaan zou hij de gegevens in jouw word document moeten zetten.
Misschien dat je nog wel de tabellen in de macro moet aanpassen aan de hand van jouw sjabloon.

grt,

Ollie78
 
ben dat nu al de hele tijd aan het proberen, maar zit nog met een probleem

wat er moet gebeuren is dat een ledenlijst wordt ingelezen, waarna in het word bestand n keer (n= aantal leden) moet komen:

Naam, gegevens 1, gegevens 2,
gegevens 3, gegevens 4, gegevens 5

om dat ene keer te laten verschijnen zal wel lukken, maar hoe kan ik dat sjabloon een willekeurig aantal tabellen laten maken?
 
Dag najtreg88,

In bijgaande macro vind je eenvoudig weergegeven hoe je gegevens uit Excel haalt en in een Word-document zet.
 

Bijlagen

  • Map12.zip
    12,1 KB · Weergaven: 157
heb gevonden waar mijn fout zat: ik riep 'typetext' aan vanuit application.selection... terwijl het dus objectnaam.selection moest zijn! Bedankt voor de hulp Axel en Ollie!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan