momenteel ben ik bezig een programma te schrijven dat gegevens uit een Excel bestand haalt en ze dan in Word zet. het merendeel van de code is al geschreven, maar ik zit met een probleem, namelijk:
Ik weet niet hoe ik de gegevens van Excel naar Word krijg... Nu zit ik met een array waar al mijn gegevens inzitten, in Excel en de codes in Word om die array uit te schrijven en op te maken, maar ik krijg die array niet van Excel naar Word.
Ik had zitten denken aan twee ideeën voor oplossingen, maar daar kom ik dus niet verder:
a. Vanuit de Excel-VBA een nieuw Word document aanmaken. (eens dit kan, kan ik dezelfde array terug gebruiken en is het opgelost)
OF
b. die array op een manier declareren dat Word hem ook kent (ook al wordt hij gedeclareerd in Excel)
als er natuurlijk nog andere manieren zouden zijn om mijn probleem op te lossen, hoor ik ze ook heeeeeeeel graag!
dank bij voorbaat
edit: ik heb verder zitten zoeken en heb nu gevonden hoe ik een Word bestand vanuit Excel kan aanmaken, maar de 'typetext' code werkt niet vanuit excel, is er een manier waarop ik dit kan oplossen?
Ik weet niet hoe ik de gegevens van Excel naar Word krijg... Nu zit ik met een array waar al mijn gegevens inzitten, in Excel en de codes in Word om die array uit te schrijven en op te maken, maar ik krijg die array niet van Excel naar Word.
Ik had zitten denken aan twee ideeën voor oplossingen, maar daar kom ik dus niet verder:
a. Vanuit de Excel-VBA een nieuw Word document aanmaken. (eens dit kan, kan ik dezelfde array terug gebruiken en is het opgelost)
OF
b. die array op een manier declareren dat Word hem ook kent (ook al wordt hij gedeclareerd in Excel)
als er natuurlijk nog andere manieren zouden zijn om mijn probleem op te lossen, hoor ik ze ook heeeeeeeel graag!
dank bij voorbaat
edit: ik heb verder zitten zoeken en heb nu gevonden hoe ik een Word bestand vanuit Excel kan aanmaken, maar de 'typetext' code werkt niet vanuit excel, is er een manier waarop ik dit kan oplossen?
Laatst bewerkt: