Excel worksheet automatisch aanpassen in VBA word

Status
Niet open voor verdere reacties.

flander

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2015
Hallo,

Ik heb een uitgebreide userform gemaakt om offertes op te stellen.
Alles werkt prima maar nu zou ik volgende nog willen aanpassen, weet alleen niet hoe:

In het word document (sjabloon) staat een excell tabel,
naargelang het aantal geselecteerde of ingevulde producten wordt de lijst langer of korter.
Nu wil ik graag dat de volledige tabel zich verticaal automatisch aanpast tot 1 rij onder het laatst ingevulde.

Dit zodat de tekst onder de tabel zich goed aansluit en niet mijlenver onder de tabel staat.

Is hier een code voor?

Hartelijk dank bij voorbaat voor jullie reacties.
KV

Blijkbaar werk je met een vaste tabel die je vanuit het formulier vult. Ik zou het omdraaien: de tabel maken en vullen op basis van het aantal producten. Voor elk product dus een nieuwe rij toevoegen, i.p.v. overtollige rijen weghalen.

Voorbeeld in te korten excel.JPG

Het betreft een dotm file waarin een excel als object is toegevoegd.
vermits ik offertes moet opmaken in verscheidene talen en er zeer veel opties zijn heb ik het als volgt aangepakt:
tabel1: offerte
tabel2: hoofdproducten
tabel3: noodzakelijk bijproduct (te selecteren)
tabel4: toebehoren
tabel5: opleidingen
tabel6: ....

in elke tabel staan de vertalingen, prijzen in kolommen

door het selecteren in userform bekomt men in de juiste taal in tabel1 de offerte.
doordat er lege rijen zijn tussen de verscheidene producten verwijder ik deze lege rijen.

hierna bekom ik een mooie offerte waar elke rij mooi is opgevuld.

Probleem is echter dat de totale hoogte van de exceltabel niet aanpasbaar is zodat de tekst eronder mooi aansluit.

Indien mogelijk zou ik de ingevulde cellen (range) kunnen selecteren en daarmee een nieuwe excel maken om in het document te plakken.
Daarna de eerste verwijderen, maar deze laatste weet ik niet hoe te doen.

op de afbeelding een voorbeeld van in te korten gedeelte.
KV

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan