• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel zet getallen om in een datum.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rruud

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2002
Hallo,

Als ik een lijst met voetbaluitslagen, bv. 1-2, plak in Excel, zet hij dit steeds automatisch om in een datum. Ik heb bij opmaak>celeigenschappen al geprobeerd dit te wijzigen, maar krijg niet het gewenste resultaat. Heeft er iemand een tip?

Alvast bedankt!

probeer bij celeigenschappen eens tekst te kiezen
dan verandert hij niet meer in een datum ;)

grtz Dennis

Dit probleem doet zich voor bij standaard plakken, als ik plakken speciaal>unicodetekst of tekst gebruik krijg ik wel getallen maar dan komen ze niet in de juiste cellen te staan. Dit komt wel in de juiste cellen te staan als ik standaard plak maar dan kijg ik dus een datum te zien. Ik kopieer trouwens wel van een website, misschien dat dat het probleem is.

Helaas, dat lukt ook niet. Hieronder staan de voorbeelden van wat er mis gaat.

wel.jpg
niet.jpg

heb eerst cellen 1 t/m 5 veranderd in TEKST. Daarna kun je gewoon typen. Je moet alleen wel bevestigen met enter.

Daan, ik had gehoopt dat ik het lijstje zonder iets te hoeven veranderen te kunnen plakken in Excel.

Hoi rruud,

De oplossing is al genoemd geloof mij:

Blok het bereik af waar je de uitslage wil hebben, Opmaak -> Celeigenschappen kies de notatie tekst (bijna onderaan in de lijst) en vervolgens pas de uitslagen in kopieren.

In de onderstaande link maak ik gebruik van deze techniek.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=154149

Hier zitten mogelijk nog wat tips voor je in.

Jeroen

Hallo Jeroen, hier even een voorbeeld van wat ik wil plakken in Excel, het lukt niet met datgene wat voorgesteld werd, celeigenschappen>tekst.

Hoi rruud,

Het gaat inderdaad niet goed. Wat je kunt doen is inlezen en vervolgens met de onderstaande formule de tabel 'kopieren' naar N4:W20.

N4: =ALS(ISFOUT(DAG(B4));B4;DAG(B4)&"-"&MAAND(B4))

Vervolgens de waarden van het bereik N4:W20 plakken in het bereik B4:K20.

Het is wat extra werk, maar het is de eenvoudigste oplossing denk ik.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan