• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel ziet de inhoud van cellen niet als nummers...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert_hfstd

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Hallo,

Ik exporteer vanuit Oracle getallen naar Excel.
Nu wil ik in Excel deze getallen bij elkaar optellen maar excel kan deze getallen niet lezen.
Weet iemand hoe ik dit kan doen? Ik heb de celeigenschappen al proberen aan te passen, de waarden te kopieren en in de cel ernaast proberen te plakken en mijn instellingen op Engels gezet maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

(om eea duidelijk te maken een deel van de beruchte tabel)

Alvast bedankt

Robert

Bijlagen

Ik ben niet thuis in Oracle. Is er hier geen manier om het exportformaat te veranderen?
Anders is een workaround de volgende:
Macro maken die in de gehele kolom de punt en de komma vervangt door niets.
Vervolgens in de kolom ernaast =B2/100.
Fraai is anders maar het werkt.

Celeigenschappen op getal zetten, vervolgens bij extra-opties-internationaal decimaalteken en scheidingsteken aanpassen

Geplaatst door DIEZEL
Ik ben niet thuis in Oracle. Is er hier geen manier om het exportformaat te veranderen?
Anders is een workaround de volgende:
Macro maken die in de gehele kolom de punt en de komma vervangt door niets.
Vervolgens in de kolom ernaast =B2/100.
Fraai is anders maar het werkt.

Function TXT2DEC(cellContents As String) As Double
Dim x, y As Integer, tmp As String
x = Len(cellContents)
tmp = vbNullString
For y = 1 To x Step 1
If Mid(cellContents, y, 1) = "." Then
tmp = tmp + ","
ElseIf Mid(cellContents, y, 1) <> "," Then
tmp = tmp + Mid(cellContents, y, 1)
End If
Next y
TXT2DEC = tmp
End Function

Ik heb geprobeerd wat Ron schreef, maar de getallen lijken onaantastbaar en blijven onveranderd.

Als je het decimaalteken aanpast in een punt en het scheidingsteken in een comma, kan er mee rekenen wat je wil!

Het is idd toch een kwestie van de komma's en punten aanpassen. Gewoon 2 keer ctrl+H dus en dan , vervangen door niks en . vervangen door , en dan doet ie het idd.
Iedereen bedankt voor de hulp!!!

Beste Robert,

Aangezien ik ook exportbestanden bewerk in excel, bouw ik altijd een controle in. Het saldo in de bronapplicatie dient overeen te komen met het saldo in excel. Dit was niet altijd het geval. Dit kwam doordat sommige getallen decimalen bevatten.
Let daar dus op.

Succes,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan