• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

EXCEL zoek en kopierr

Status
Niet open voor verdere reacties.

basboy1991

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2012
Goedemorgen allen,

Ik wil een vergelijk maken van 2 periodes op mijn werk van een bepaald merk. Ik kan deze uit het kassasysteem halen en exporteren naar een excel sheet.

Nu wil ik in excel deze periodes samenvoegen op 1 blad alleen het probleem is dat de producten niet altijd op dezelfde plaats staan. Ik wil dat excel in kolom a op blad 1 kijkt naar dezelfde waarde op blad 2 en vervolgens. De waardes uit kolom c/d kopieert en plakt op blad 3.

Waardoor er dus staat:

A. B. C. D. E.

Product X. 403. €200. 192. €103

In dit voorbeeld is kolom b en c periode 1 en d en e periode 2

Mijn vraag is hier een formule voor of heeft iemand hier de oplossing voor ik denk dat het ingewikkelder lijkt dan het is

Met een voorbeeldbestand en met de gewenste uitkomsten aangegeven, krijg je sneller reacties.

Die komt eraan ik kan alleen niet omzet cijfers gaan delen hier dus moet even wat maken hoopte dat iemand al een antwoord heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan