• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel - Zoeken naar getallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

inmykingdom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2009
Met welke functie of opdracht kan ik een selectie maken van gegevens waarin een cijfer of getal staat?

Bvb ik heb een lijst met producten die er als volgt uitziet

RTYUR14
KJKAK
KJK43KJKJ
KJKJSJ
17KJKJK

Ik wil nu alle producten selecteren waarin een cijfer voorkomt (in dit voorbeeld zullen dit 3 stuks zijn).

Iemand enig idee? Het is al voldoende als ik ze allemaal bij elkaar kan sorteren of filteren

Laatst bewerkt:
Volgende formule geeft als uitkomst het aantal getallen in een cel (hier cel A2).
Code:
=SOM(ALS(ISGETAL(DEEL(A2;RIJ($1:[COLOR="Red"]$20[/COLOR]);1)*1);1;0))
Let op! Matrix formule, bevestigen met CTRL+SHIFT+ENTER.
Dit gaat goed tot 20 tekens, deze kan je zelf aanpassen indien nodig.

Zoeken naar getallen

Het is eigenlijk de bedoeling dat ik alle records waarin een getal staat samen krijg en alle records waar geen getal in staat samen krijg. Zodoende kan ik deze gemakkelijk aanpassen.

Nu moet ik alle records overlopen en in de één staat een getal en in de andere niet. Ik moet alle records met getallen kunnen manueel aanpassen.

Die formule kan je kopieren (dubbelklik in de vulgreep b.v.). Daarna kan je op de uitkomsten een filter loslaten. Filter op >0. Of zie ik het verkeerd?

met de formule van bandit bob, kun je via een hulpkolom, de rijen met een getal selecteren.

Dit is dan b.v. via een filter weer te selecteren.

deze gegevens kunnen evt. ook naar een andere plaats in het werkblad worden gezet.

nu je er geen bijlage hebt bijgedaan, kunnen de aanpassingen (door ons) niet worden doorgevoerd.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan