• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel: Zoeken, vinden en daarna tonen van gezochte tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

faruknl

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Beste,

Als eerste wens ik iedereen alle geluk in 2007.

Ik heb deze probleem overal gezocht maar ik kaan geen juiste oplossin vinden. Help?

Ik werk met Excel 97 en heb hierover de volgende vraag:
Ik heb een lijst met namen verder diverse datums en gegevens, kortom een ROW met gegevens van personen.
Wat ik wil en probeer te achter halen is of het mogelijk is om in een sheet een zoekbox of een zoek veld aan te maken.
En vervolgens gezochte resultaat daar onder te laten zien, dat de hele ROW van de gezochte persoon zichtbaar is.
Of dat ik automatische naar de juiste regel Row word verwezen.

Ik weet niet of het mogelijk is het is mij niet gelukt. Ik heb een voorbeeld als bijlage toegevoegd.
Ik hoop dat je hier een oplossing voor hebt en dank je reeds bij voorbaat voor de genomen moeite.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
faruknl,

De beste wensen!!!!

Komt dit in de buurt wat je van plan bent: zie attachment.

Groet,
Ferenc

Bijlagen

Demeter,

Dit is meer dan ik verwacht heb, voor mij is het super dankjewel.

Volgende vraag hij haalt nu namen vanuit namen_lijst, kun je hem veranderen zo dat hij ook data vanuit namen_lijst2 haalt?

Dankje

Faruknl,

Bedoel je dat hij uit alle twee de bladen deze info haalt of alleen uit blad namen_lijst2?

Groet,
Ferenc

Demeter,

Ook dat is ok.

Ik blijf komen met me vragen als je genoeg van me heb hoor ik het graag.

Volgende: als ik een naar selecteer krijg ik alle gegevens dat is ook, maar als voorbeeld er is bij een vande namen geen tel nr en dat wil ik toevoegen, kan het dat ik de tel nr in de lege klom invul en op Bewerk Deze gegevens klik dan het toegevoegd is? Of met een button dat hij naar deze sheet gaat en ik de gegevens kan aanpassen?
Kun je kijken naar bijlagen?

Dat zal nog mooier zijn

bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Versie 4.
Kan allemaal nog efficienter maar daar heb ik nu geen tijd voor.
Misschien morgen.

Groet,
Ferenc

ps.
Je zou ook 2 verschillende formulieren kunnen maken.
1 voor info te bekijken
1 voor bewerken gegevens.
ook met het oog op dat andere er misschien ook gebruik van kunnen gaan maken.

Bijlagen

Ferenc,

Ik hoop dat je morgen tijd voor me heb want dit gaat een heel mooie werk worden.

Ik heb hem behoorlijk aangepast en verandert, als je hier mee een werkende versie kan maken zal ik erg dankbaar zijn.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En de final versie 5.
Heb er zelf ook nog wat extra's bij gedaan.
Als je vragen hebt over de code dan kun je deze altijd hier p het forum stellen.
Denk dat alles wel redelijk duidelijk voor je moet zijn :)

Groet,
Ferenc

Bijlagen

Ferenc

Het is schitterend om dit te zien werken.
Ik weet niet of je het gezien heb maar er is een klein probleem en dat is als ik bij zoek gegevens kies medewerker een niet bestaande naam intoets krijg ik een fout melding.
Runtime error 5.

Hoe kunnen we dit voorkomen?

Kan het dat er i.p.d.v. een melding komt deze naam bestaat niet?

Dankje

Laatst bewerkt:
Je zou ook kunnen bewerkstelligen dat er geen naam kan worden ingevoerd.

Dit kan je doen door de Style propertie van de Combobox 'zoeknaam' te zetten op fmStyleDropDownList. Hiermee kan er alleen worden gekozen uit de vooraf ingestelde lijst (zie module Vul_Combobox)

Als je dan in onder je initialize userform de beginvalue van je combobox zet op bv: Kies medewerker? dan heb je al een nette oplossing.
Deze begin value moetwel eerder worden geinitialiseerd dan het aanmaken van de Combobox keuze lijst anders wordt deze niet herkend.

Groet,
Ferenc

Laatst bewerkt:
Ook dit probleem in nu verholpen, dankjewel.

Volgende bij zelfde menu krijg ik nu alle namen maar het probleem is dat de namen niet op alfabetische volgorde hebben.

Kan ik hier wat aan te doen? om het op alfabetische volgorde te krijgen?

Bedankt

Laatst bewerkt:
dit ziet er wel zeer goed gemaakt uit :o :thumb:
kan de verwijderknop beveiligd worden met een wachtwoord alvorens de form getoont
wordt ? dit om te verhinderen dat anderen geen gegevens kunnen wissen en kan dit dan
ook op de gegevens opslaan functie gebruikt worden , bv iemand kan de data ongewild
veranderen te verhinderen ..:confused:

dit ziet er wel zeer goed gemaakt uit :o :thumb:
kan de verwijderknop beveiligd worden met een wachtwoord alvorens de form getoont
wordt ? dit om te verhinderen dat anderen geen gegevens kunnen wissen en kan dit dan
ook op de gegevens opslaan functie gebruikt worden , bv iemand kan de data ongewild
veranderen te verhinderen ..:confused:

Ikk

welkom op het forum!

Het is op forums wel gebruikelijk dat je geen topics van iemand anders hijackt. In mensentaal: als je een vraag hebt dan kan je die gerust stellen, maar begin zelf een nieuwe topic. Je kan zeker verwijzen naar een andere vraag van iemand anders.

Wigi

Je zit met het probleem dat je 2 verschillende bladen hebt, anders ben je er met een filter die je iedere keer op je blad uitoefend zodat daar alles al op volgorde staatn

Je zou kunnen werken met een uniekenlijst op een extra bld welke je makkelijk in kan laden in iedre textbox welke je nog verder wil gaan gebruiken.

mmmmmmm, misschien heb ik dit weekend nog ergens tijd om wat te froubelen :).

In de tussen tijd kan je ook je info wat aan scherpen met de volgende pagina van een van de goeroes op excel/vba gebied:
http://j-walk.com/ss/excel/tips/tip47.htm

Groet,
Ferenc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan