• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel zoekfunctie met resultaat lijst cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bastiaanbosman

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2016
Beste mensen,

Ik heb een bestand met oa 10 werkbladen, ieder werkblad bevat ruim 50 kolommen met zo'n 600 namen en bijbehorende gegevens. Nu wil ik in een apart werkblad via een code (geen vba) een lijst met klantnamen (kolomA) genereren die voldoen aan een vooraf opgegeven voorwaarde. Kan dit?

Gr, Bas

Hmm. Beter als je eerst die 10 werkbladen samenvoegt tot 1, kan je vervolgens simpelweg autofilter gebruiken.
Zonder VBA gaat sowieso omslachtig worden.

Probleem is dat dat niet gaat, ieder werkblad wordt door een ander persoon gevuld...

Maar in theorie zou ik 1 blad kunnen maken, deze koppelen aan de 10 anderen en dan vervolgens dat nieuwe werkblad met autofilter gebruiken?

Mja.... :)

iig bedankt!

Kijk eens naar het gebruiken van een draaitabel die je baseert op meerdere samengevoegde bereiken. Moet je wel starten met de wizard draaitabellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan