excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
mijn vraag is deze
op map 4 heb ik een inkoop order gemaakt nu is het de beloeling dat de goederen in blad 2 opgeteld worden bij de voorraad wat is hier de forml voor

bvd

te weinig info om zomaar even een formule aan te geven, je kunt het proberen met : =som.als()
maar je zult toch 2 cellen moet gebruiken. Neem tenminste aan dat de waardes in blad 2 handmatig ingevuld moeten worden waarna er vanaf blad 4 bij geteld moet worden. Maak dan op blad 2 nog een kolom(of cel) naast die waar handmatig ingevoerd wordt en plaats daar de formule in om de cel in blad 4 op te tellen bij de handmatige waarde van blad 2. Te ingewikkeld? stuur me het bestand dna op, dan kijk ik voor je wat de bedoeling precies is.

suk6

sorry dat ik zo laat reageer.
je hebt het bij de juiste end ,had ik dan ook al gedaan maar als de formelier van de inkoop leeg word gemaakt dus 0 dan gaat de voorraad er zo weer van af
heb er 10 koop er 10 dus 20 dat werkt maar op het moment dat ik de lijst leeg maak van inkoop gaan de 10 er weer van af en dat moet die vast houden .ik hoop dat je het snap,

excel vraagje erkeerde box

Hoi,

stel je vraag even in de volgende map...

Home > Vraag en antwoord systeem > Software > Microsoft Office > Excel

dan heb je meer kans op een goed andw.
want daar zitten de mensen met ervaring.

wel even een goede uitleg nodig...of doe er een voorbeeldje bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan