• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost excel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

djmhoog

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2024
Hallo, wellicht kan iemand mij helpen, ik probeer een excel bestand te maken waarin ik jaarbedragen van een abonnementsopbrengsten kan verdelen over maanden.
Dus een contract met looptijd van 20-08-2024 t/m 19-08-2025 met bv een bedrag van € 100,- waarbij ik dan de looptijd van het contract invoer en het automatisch over de desbetreffende maanden wordt verdeeld waarbij de maanden dan te zien zijn in aparte kolommen. Is zoiets mogelijk in excel?

Je wilt niet weten wat er allemaal in excel mogelijk is.
M.a.w. upload een excel voorbeeldbestandje, geen .jpg, van wat je nu al hebt.
Natuurlijk ontdaan van gevoelige info.
Vermeld ook even welke excel versie je gebruikt.

Hallo Peter, dank voor je snelle reactie! Ik ben nog niet ver met het bestand omdat ik ook nog niet precies weet hoe het beste in te delen maar bijgevoegd het bestand waar ik in begonnen ben.
Dit is de excel versie,
Microsoft® Excel® voor Microsoft 365 MSO (Versie 2310 Build 16.0.16924.20054) 64 bits

Bijlagen

Vraag me af of dat dan maandelijks gelijke bedragen moeten zijn of naar het aantal dagen in een maand, of sept t/m juli gelijke bedragen en de maanden augustus naar het aantal dagen.

Het liefst naar het aantal dagen van de maand omdat er ook periodes tussen kunnen zitten die niet heen heel jaar betreffen maar een periode bv 20-08-2024 t/m 15-12-2024

Wat is de oplossing?

ga het wsl toch per maand berekenen en niet adhv aantal dagen, maar moet er eerst nog even goed naar kijken :)

Volgens mij is het hetzelfde principe als gebruikt bij een geleend bedrag dat je in een periode maandelijks moet afbetalen. Maar de experts laten het tot nu toe afweten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan