Hallo,
Ik werk in een ziekenhuis.
Medicatie wordt daar vaak berekend, in verhouding tot het gewicht van de patiënt.
Een formule bouwen die vertrekt van bv.
8 mg medicatie
opgelost in 40 ml vloeistof
patiënt van 80 kg.
Dan een tabel met formules opstellen:
hoeveel milliliter per uur moet ik toedienen om een patiënt 0,08 µg/kilogram/minuut toe te dienen van deze oplossing: dat is ook geen probleem.
Alleen: ik heb de beschikking over etiketten op A4-papier.
Ze zijn geschikt: 2 kolommen van 7 etiketten.
Hoe krijg ik deze berekende formules en hun cellen zo geschikt dat ze op deze etiketten terecht komen?
Ik zou dan zorgen dat deze etiketten alle 14 dezelfde berekening bevatten.
Ik heb al allerlei websites bezocht, maar er wordt enkel getoond hoe je adres-etiketten kan maken.
Wie kan helpen?
Ik stuur een voorbeeldje mee, zoals opgemaakt in FileMaker Pro. Maar we zouden het via Excel willen aanpakken.
Héél hartelijk dank bij voorbaat.
Dirk
Ik werk in een ziekenhuis.
Medicatie wordt daar vaak berekend, in verhouding tot het gewicht van de patiënt.
Een formule bouwen die vertrekt van bv.
8 mg medicatie
opgelost in 40 ml vloeistof
patiënt van 80 kg.
Dan een tabel met formules opstellen:
hoeveel milliliter per uur moet ik toedienen om een patiënt 0,08 µg/kilogram/minuut toe te dienen van deze oplossing: dat is ook geen probleem.
Alleen: ik heb de beschikking over etiketten op A4-papier.
Ze zijn geschikt: 2 kolommen van 7 etiketten.
Hoe krijg ik deze berekende formules en hun cellen zo geschikt dat ze op deze etiketten terecht komen?
Ik zou dan zorgen dat deze etiketten alle 14 dezelfde berekening bevatten.
Ik heb al allerlei websites bezocht, maar er wordt enkel getoond hoe je adres-etiketten kan maken.
Wie kan helpen?
Ik stuur een voorbeeldje mee, zoals opgemaakt in FileMaker Pro. Maar we zouden het via Excel willen aanpakken.

Héél hartelijk dank bij voorbaat.
Dirk