• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excelbestand opent niet op normale manier

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Op mijn laptop: Als ik dubbelklik op een opgeslagen excelbestand dan opent wel het programma, maar opent er geen werkblad, laat staan het bedoelde bestand.
Ik moet dan eerst via Bestand, Openen wederom het betreffende bestand opzoeken en kan het dan wèl openen.
Heb geprobeerd een paar bestanden op een andere pc te openen en daar ging het meteen wel goed. Zit dus in het programma op de laptop.

Heb Excel dus gedeinstalleerd, pc opnieuw opgestart en excel opnieuw geinstalleerd. Probleem is gebleven.

Betreft Office 2003 incl SP1
onder XP incl SP2.

Wat kan hier mis zijn?

Kan je iets meer vertellen over hoe het probleem is ontstaan, zomaar ineens of nadat je iets had veranderd of bv SP2 installatie.

Ik weet helaas niet of er een bepaald iets aan vooraf is gegaan, Heb op de laptop al langere tijd niet meer met excel gewerkt.
Probleem is in ieder geval niet gerelateerd aan installatie van SP2, dat heb ik juist vanmiddag gedaan (net als SP1 van Office 2003) met de hoop dat eea verholpen zou zijn. Niet dus.

Kijk op je lappie bij "bestandstypen" of daar iets verkeerd staat.
Misschien staat de optie "bestand openen" niet aan.

In XP:
Deze computer - Extra - Bestandstypen
Zoek .XLS
klik geavanceerd
keuze uit 4 opties:
Openen
Adrukken
Nieuw
Printto

Misschien staat ie op Nieuw
Standaard hoort ie op openen te staan.

Daar staat ook iets lager:

"Openen in zelfde venster"

Alleen dat maakt bij mij geen verschil, of ik dat nu aan of uit zet. Jammer want dan was dat andere probleempje waarschijnlijk ook opgelost...

Laatst bewerkt:
Heb dit even nagekeken, maar staat gewoon op Openen.

met hulp van een ander forum tot de volgende oplossing gekomen:
"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\excel" /regserver

bleek dus een fout in het register te zijn die hiermee werd hersteld.

Probleem dus opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan