• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excelblad kopieren en automatisch naam veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

galstar

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2009
Hoi hoi,

Ik ben bezig met een deelnemersbestand voor een soort competitie te maken. Dit deelnemers bestand bestaat uit 200 deelnemers die allemaal een eige pagina (sheet) hebben. Door waardes in te voeren in andere sheets worden punten toegekend aan de deelnemers.en uiteindelijke het totaal en tussentotaal naar een overzicht kopieerd zodat je kan zien wie er bovenaan staat. Nu heb ik 50 sheets gekopieerd en telkens de naam veranderd van deelnemer 1 naar deelnemer 2 etc etc tot deelnemer 50..... Hoop werk en er is vast een manier om automatisch het nummer achter deelnemer telkens met 1 te verhogen. alleen ik weet dit niet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen?

alvast bedankt

Hoi,

Dat is wel mogelijk met de volgende code.

Code:
Private Sub Workbook_NewSheet(ByVal Sh As Object)
    Set Sh = ActiveSheet
    Sh.Name = "Deelnemer " & Sheets.Count - 1
End Sub

Code zetten in VBA bij ThisWorkbook.

Sorry, blijkt alleen te werken bij nieuw blad en niet bij kopie.
Daarvoor kan je deze gebruiken.

Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)

If Right(ActiveSheet.Name, 1) = ")" Then ActiveSheet.Name = "Deelnemer " & Sheets.Count - 1
End Sub

Code op dezelfde plek neerzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan