• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excelbladen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjnaak

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2015
Vraag;

Ik heb in een excelbestand twee tabbladen, een adressenbestand van 2011 en een blad met een nieuw adresbestand van 2015.
In het oude blad staan telefoonnummers, deze staan niet in het nieuwe blad en wil de beschikbare nummers dus in mijn nieuwe blad hebben.
Ook zijn er meerdere adressen uit en staan er nieuwe bij. Ik kan dus niet de kolommen kopiëren naar het nieuwe blad want dan klopt het telefoonnummer niet met het adres.

Ik wilde de gegevens controleren met inquire, maar juist deze invoegtoepassing heb ik niet op mijn office 365 Business met de laatste update. (Windows 10)

Is een draaitabel nu de juiste manier om dit te doen? Ik heb ondertussen al veel gelezen over draaitabellen, maar ik wil dus maar enkele kolommen overzetten in de nieuwe lijst en ook nog bij het goede adres.
(het is een adressenbestand van iets meer als 1100 regels)

Ik zie ook vaker dat iets met codes opgelost kan worden, maar ik heb geen flauw idee waar ik überhaupt deze code moet plakken.

Hoe kan ik dit oplossen? Graag jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

misschien kun je met een zoek functie in het nieuwe bestand in een nieuwe kolom de telefoon nummers uit het oude bestand halen.

Ja, zo kan ik het idd goed vinden, maar ik wil de tabbladen samenvoegen tot 1 blad die compleet is en aanvullende gegevens bevat uit het andere tabblad.

Hoi,

Probeer het hier eens mee
Copieer de inhoud van het eerste blad naar het blad ORIGINAL en uw tweede blad naar UPDATED, ga dan naar het blad CHANGES en druk op Compare sheets
Greetz

Bijlagen

misschien is het handig als je een (fictief) bestandje plaatst.
dan kan ik zien wat bvb de sleutel kolommen zijn om te bepalen wanneer het over de zelfde persoon gaat en meer.

Laatst bewerkt:
Dag, ik heb het bestandje boven uitgeprobeerd, maar dit geeft de verschillen aan. Ik moet alleen de ingevulde velden van sheet 2 overbrengen naar een juiste regel in sheet 1. Kun je met deze info iets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan