Opgelost Excelfile opslaan met datum en tijd

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
Ik heb een uitgebreide werkmap die ik met een macro waarvan ik regelmatig een backup wil opslaan. Om te voorkomen dat de vraag komt dat er al een zelfde backup bestaat wil ik de naam een datum/tijdsstempel meegeven. Dat levert echter een foutmelding op. Ik heb het volgende gecreëerd:

Code:
Datum = Format(Now, "d-mmm-yyyy h:m:s")
    ActiveWorkbook.Save
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="..\Bouwen\Werkplanning\Backup\Werkvoorraad Bouwen" & Datum

Iemand een idee wat ik fout doe?
 
In de naam van een bestand mag je geen dubbele punt gebruiken.
 
Altijd handig als je vermeldt wat de foutmelding is.
Geen : in de filenaam gebruiken, dus
Code:
Datum = Format(Now, "yyyyMMdd-hhmmss")
Hm, ik moet vaker refreshen.
 
Laatst bewerkt:
Overigens kan je het backup bestand ook overschrijven zonder die vraag te krijgen.
Code:
Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.SaveAs "..\Bouwen\Werkplanning\Backup\Werkvoorraad Bouwen.xlsm"
Application.DisplayAlerts = True
 
En gebruik bij voorkeur de ISO-notatie:

CSS:
Format(Now, "yyyymmdd hh_mm_ss")
 
Bedankt voor de reacties. Het werkt behalve dat het wordt overschreven. Ik krijg dan een foutmelding dat er geen toegang tot het bestand verkregen kan worden. Dus door de tijd er aan toe te voegen heb ik iets unieks en dan lukt het wel.

Maar eigenlijk wil ik net iets anders: ik wil dat het bestaande bestand wordt opgeslagen zonder de naam te veranderen. Dus eigenlijk een export van het bestaande bestand met datum en tijdsstempel terwijl ik in het bestaande bestand gewoon blijf zitten.

Ik heb al naar 'Export' zitten kijken, maar dat is gereserveerd voor pdf of xps.
 
Super; precies wat ik nodig heb. En overschrijven gaat nu ook zonder problemen.

Bedank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan