• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excelkennis verbeteren + Data samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdsand

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2014
Beste mensen,

Ik ben een student Bedrijfseconomie die graag zijn Excelkennis wilt verbeteren, met name Visual Basics en macro's. Uit ervaring weet ik dat in de meeste boeken hier niets over staat. Vandaar dat ik benieuwd ben naar websites en/of boeken die jullie aanraden. Met een (betaalde) online cursus zou ik ook tevreden zijn. Vanaf september begin ik aan een stage en vanaf dit moment zou ik deze "skills" graag beheersen.

Daarnaast ben ik momenteel bezig met een project. Hiervoor moet ik een databestand in Excel doorsturen naar collega's waarbij zij een opmerking (in een cel) moeten plaatsen bij regels waar hun naam staat en deze moeten terugsturen. Nu ben ik opzoek naar een mogelijkheid om de teruggezonden data samen te voegen.

Dit heb ik geprobeerd om door de teruggezonden bestanden te verbinden met één nieuw bestand. Echter neemt deze al de data over (ook al zijn deze gesorteerd op naam, de niet-gesorteerde cellen neemt hij ook mee). Hierdoor staan dezelfde regels er meerdere malen in en daardoor heb ik er niets meer aan. Ik heb een zelfgemaakt voorbeeld gegeven van het databestand om een indruk te wekken. Deze ontvang ik dus per persoon met opmerkingen (zie voorbeeld werkblad 2).Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Weten jullie een oplossing of weten jullie hoe ik dit beter op kan lossen? Uiteraard is een zetje in de goede richting voldoende!

Iets verbeteren, je zou hier eens kunnen leren en kijken en lezen en oefenen. Klikje

macro voorbeeldje Klikje

Het is maar een klein duwtje in de richting. ;)

Laatst bewerkt:
Probleem oplossen begint altijd met probleem analyse. In dit geval is de oplossing al voorgeschreven en heb je eigenlijk een probleem. Excel is voor dit geintje niet geschikt. Is meer iets voor een database.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan