• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excell gemakkelijke vraag denk ik

Status
Niet open voor verdere reacties.

rockx

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2007
Hey,

Ik heb een excell file, en van A1 tot A250 staan gegevens, en van B1 tot B250 staan gegevens.

Nu in D1 moet A1 komen, in D2 moet B1 komen enzovoort. Zodus moet ik gewoon een formule hebben die ik moet kopieren in alle D's. Bijvoorbeeld
bij D1 = A1
en bij D2=B1,
en bij D3=A2,
en bij D4=B2,

Maar als ik dit naar beneden trek dan schuift hij dit helemaal opnaar A7 enzo ipv van naar A3 te nemen. Hoe los ik dit op? =A1+#1

met een $ teken tussen A 1

dus
A$1 en dan doortrekken.

Bedankt! Maar nu komt overal steeds dezelfde nr's terug voor. A1 A2 A3 A4 A1 A2 A3 A4
Heb overal bij A1 tot en met A4 een dollar teken er tussen gezet, en naar beneden getrokken.
Maar het is de bedoeling dat hij doorloopt tot 250. (zodus A$1 + 1veld lager)

groeten

het nut

leg eens uit wat je er verder mee wil, want het heeft niet zoveel zin om gegevens die je eerst naast elkaar hebt staan, onder elkaar te zetten
wil j er er labels van maken of zo?

Afgaande op je voorbeeldbestand kan het via onderstaande formule vanaf rij 1.

Code:
=INDIRECT(ADRES(AFRONDEN.BOVEN(RIJ()/2;1);1+REST(RIJ()+1;2)))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hey bedankt!

Nu neemt hij enkel nog wel de A kolom en de B kolom, hoe kan ik dit verder uitbreiden? Zodat hij ook de C neemt en eventeel de D en E ook?

=INDIRECT(ADRES(AFRONDEN.BOVEN(RIJ()/2;1);1+REST(RIJ()+1;2)))

Alvast bedankt!

Inclusief Kolom C:

Code:
=INDIRECT(ADRES(AFRONDEN.BOVEN(RIJ()/3;1);1+REST(RIJ()+2;3)))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan