• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excell, getal in juiste vorm krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ConnyBonarius

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
Hallo,

Nog een vraagje, Stel je krijgt een bedrag onder 0. Dan komt de 0 er niet voor. Maar dat niet goed komen als je datzelfde bedrag waar de 0 inmiddels weggehaald is verrekend met een ander bedrag. Zie ook bijgevoegde excellsheet. Dus hoe krijg ik dat bedrag met de decimalen op de juiste plaats?

Wederom dank!

Conny

Bijlagen

Beste ConnyBonarius ;)

Kan je iets duidelijker zijn, want ik snap het niet :confused:

Misschien met een voorbeeldje wat je eigenlijk wil in je bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Als je een nul voor de komma mist of wilt zien ligt dat aan het formaat van de cel.
Doe een cel / opmaken, kies getal en dan bijvoorbeeld 2 decimalen. Zal het vast wel oplossen.

Overigens is de formule in cel C14 fout. De BTW uit een bruto bedrag bereken ja als bedrag * percentage / (1+percentage)

Ik snap de nul niet , misschien komt er een lichtje met het bekijken van het bestandje

Bijlagen

Beste ConnyBonarius ;)

Kan je iets duidelijker zijn, want ik snap het niet :confused:

Misschien met een voorbeeldje wat je eigenlijk wil in je bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo Danny,

Graag wil een werkblad waar ik in de PC alleen maar een getal, zijnde een brutobedrag of een nettobedrag kan invullen en dat ik dan
1. automatisch een nettobedrag krijg of (BTW x % eraf, 6 of 19 of ..)
2. automatisch een bruto bedrag (BTW x % erbij op, 6 of 19 of ..)
3. of een gegeven bedrag heb en ik zelf het BTW percentage kan invoeren en automatisch bruto of netto er vanaf gaat.

Dus geen calculators meer, fouten maken enz.

En blijkbaar is het laat want op de telmachine weet ik wel 19 % er af te krijgen maar hoe ik dat vorm geef in een formule in Excell?

Danny, benieuwd wat je voor me kan doen.

Alvast dank.

Conny

Leo , ik zal er ook nog eentje bovenop doen , om het wat makkelijker in keuze te maken , of :rolleyes: net moeilijker :p
Aan de TS laat maar weten als de BTW controle komt we leggen het hun wel uit met wat excel formulles :thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan