excell openen via opdracht knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

gregortman

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Beste mensen,

Ik probeer via onderstaande code een excell bestand te openen, maar krijg telkens terug dat hij het bestand niet kan vinden(pad is juist!!)

In het begin kreeg ik de melding: kan C:\mijn.exe niet vinden, druk vervolgens op ok en dan de melding: kan documenten\eigenbedrijf\werk.exe niet vinden druk weer op ok en kreeg dan weer een melding: kan FA\EFA\TPnrenzaknr.xls niet vinden.
Als of hij de de spatie's in het pad niet kan goed interpreteert! Spatie met _ in het pad weggewerkt en geeft aan dat hij het bestand niet kan vinden.
Heb geprobeerd om bestand direct in c: te zetten zodat en dan het pad te verkleinen, in eeste instantie werkte het en werd het bestand geopend, maar ik wil het bestand niet direct in c: hebben maar op de plaats waar hij hoort.
Net nog geprobeerd om bestand direct in C: te zetten, maar hij geeft nu aan : kan bestand niet vinden, dus dit werkt ook niet meer

Code:
Private Sub Knop664_Click()
On Error GoTo Err_Knop664_Click

Dim stAppName As String

stAppName = "excell.exe C:\Mijn documenten\EIGENBEDRIJF\werk FA\EFA\TPnrenzaknr.xls"
    Call Shell(stAppName, 1)

Exit_Knop664_Click:
    Exit Sub

Err_Knop664_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Knop664_Click

End Sub

Wie oh wie kan mij helpen

bij voorbaat dank

Gregor:(

Er staan spaties in je mapnamen.
Daar moet je, via twee dubbele aanhalingstekens, rekening mee houden in je code.
En... excel schrijf je met 1 l.

Wijzig deze regel

stAppName = "excel.exe C:\Mijn documenten\EIGENBEDRIJF\werk FA\EFA\TPnrenzaknr.xls"

in

stAppName = "excel.exe ""C:\Mijn documenten\EIGENBEDRIJF\werk FA\EFA\TPnrenzaknr.xls"""

Tardis

Laatst bewerkt:
Openen excel met opdracht knop

Beste Tardis,

gedaan wat je aangaf, kreeg in het begin nog dat hij het bestand niet kan vinden, totdat ik een spatie zette tussen .exe en de aanhalingsteken(hetgeen jij ook had) en toen deed ie het!!.
Toppie bedankt!!

gregor:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan