• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excell wil niet meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roel 4

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2005
Onlangs is onze computer (een Pentium 3) die wij alleen voor eenvoudig werk gebruiken een keer vastgelopen en sinsdien loopt de computer vast wanneer wij Excell willen opstarten. Het programma wordt niet geopen en er blijft een zandlopertje in beeld totdat de computer handmatig wordt uitgezet. Ik heb al systeemhertsel toegepast, en Office 2000 geheel gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd maar helaas het probleem blijft. Wie heeft dit probleem ook al eens gehad en wie heeft de oplossing voor mijn probleem.

Roel

Probeer eerst eens de volgende commando's individueel te plakken in het Start -> Uitvoeren vakje, en op Ok drukken:
regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe msi.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe shell32.dll

Deze moeten allemaal een succesvolle registratie te zien geven. Indien niet, dan zijn systeembestanden beschadigd. Meld dan terug welke niet gelukt zijn, dan kunnen we proberen een oplossing ervoor te bedenken.

Levert dat niets op, dan
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
(Houd de installatie cd van XP bij de hand, kan nodig zijn).

Levert dat niets op, dan
Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe
Kijken in de secties Systeem en Toepassing voor Waarschuwingen en Fouten.
Maak evt. een schermafdruk van zo'n geopende Fout/Waarschuwing, en kijk of je die kunt posten als bijlage. In mijn 'handtekening' kun je zien hoe je een schermafdruk kunt maken en posten.

Mocht posten van de bijlage(s) niet lukken (er zijn problemen mee op het forum op dit moment), de bijlages dan ergens anders beschikbaar stellen en er een link naar zetten in je volgende posting.

Succes,

Tijs.

Goedenavond Tijs,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de betreffende computer in onze speelgoedwinkel staan en ga er morgen wel even naar toe en aan de slag. Je schrijft dat ik de XP cd bij de hand moet hebben maar die computer draait op ME, maakt dat nog verschil uit?

Roel

Ik meen mij te kunnen herinneren dat het regsvr32 commando ook in ME beschikbaar is. Als regsvr32.exe als commando niet herkend word, vervang het eens door regsvr.exe, misschien werkt dat wel.

En ook dat sfc /scannow zou daar beschikbaar moeten zijn, als ik me goed herinner.

Of er iets bestaat dat Logboeken (eventvwr.exe) heet in ME, dat betwijfel ik...

NB: Ik draai Excel2000 op XP.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs,

Tijdens het individuele plakken van de commando's komen er 2 foutmedlingen die ik als bijlage heb bijgevoegd. Ik hoop dat je aan de hand van deze informatie verdere instructies kunt geven.

Roel

Bijlagen

• foutmelding regsvr32.exe CLBCATQ.jpg
    foutmelding regsvr32.exe CLBCATQ.jpg
    21,3 KB · Weergaven: 43
  • foutmelding regsvr32.exe MSCTF.jpg
    foutmelding regsvr32.exe MSCTF.jpg
    20,2 KB · Weergaven: 46
Dan bestaan die wellicht niet op een ME systeem.

Zoek even naar die 2 .dll's. Staan ze er wel ergens (onder C:\windows), dan zou het kunnen zijn dat ze kapot zijn.

Gebruik in ieder geval ook dat sfc /scannow commando, als dat onder ME werkt zoals ik denk/hoop.

Succes,

Tijs.

De eventvwr.exe en scannow funtie werken geen van beiden en de beide dll bestanden met de foutmelding worden met zoeken niet gevonden, de overige dll bestanden wel. Kan het zijn dat ze gewoon verdwenen zijn en kan ik ze dan vanuit een andere computer kopieren in de system map plaatsen?

Roel

Klik op Start, wijs achtereenvolgens Programma's, Bureau-accessoires en Systeemwerkset aan en klik op Systeeminfo.
Open het menu Extra en klik op Hulpprogramma voor systeemconfiguratie om dit hulpprogramma te starten.

Hierin moet ergens in het menu iets voorkomen dat je de mogelijkheid biedt om de systeembestanden te checken en evt. weer opnieuw te installeren.

Verdere info: hier

Ik kan verder niet beoordelen of de bestanden die niet gevonden zijn ook door ME worden gebruikt.

Hopelijk fix je je problemen hiermee.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het is niet gelukt met de aangeleverde informatie. Als ik een SetUp uit ga voeren vanaf de Windows ME cd wordt dan de gehele computer geformatteerd of wordt dan alleen Windows bijgewerkt en blijven de bestanden en instellingen behouden?

Het is niet gelukt met de aangeleverde informatie. Als ik een SetUp uit ga voeren vanaf de Windows ME cd wordt dan de gehele computer geformatteerd of wordt dan alleen Windows bijgewerkt en blijven de bestanden en instellingen behouden?

Maak eerst een backup (ik ga hier vanuit dat ME op C:\windows staat):
Start -> Uitvoeren -> xcopy32 C:\windows\*.* c:\Windows.bak\*.* /c /h /e /k /r

Die mogelijkheid van te 'updaten' via herinstallatie was inderdaad de volgende stap die ik had willen voorstellen.

Als je dezelfde map C:\Windows map aangeeft om in te installeren, dan wordt normaal gesproken Windows weer 'gecorrigeerd' zonder dat je je instellingen kwijtraakt etc.

Mocht dit toch niet werken zoals ik en jij denken, dan kun je de backup terugzetten door tijdens het opstarten van de PC de hele tijd herhaaldelijk op de F8 toets te drukken totdat je het startmenu van ME krijg. Kies daar voor MS-Dos prompt (of zoiets).
Daar dan doen:
REN Windows Windows.bla
REN Windows.bak Windows

Dan de pc herstarten d.m.v. de reset knop of de aan/uit knop. Je hebt dan je Windows omgeving weer terug van vóór de herinstallatie.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan