• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excelmelding: "Bestandsfout er kunnen gegevens verloren zijn gegaan"

• Onderwerp starter Onderwerp starter JosL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JosL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Bij het openen van een met wachtwoord beveiligd excelbestand (excel versie 2003) krijg ik direct na het intypen van het wachtwoord de melding "Bestandsfout: Er kunnen gegevens verloren zijn gegaan".

Het bestand bestaat uit een aantal tabbladen maar alleen in het tabblad waar koppelingen staan met externe excelbestanden zijn een aantal formules corrupt geraakt.
In plaats van de formule staat er =#N/B.
Ik kan in principe de formule herstellen maar krijg na het opslaan en opnieuw openen dezelfde melding en corrupte formules.

De corrupte formules betreffen een 4 tal kolommen die ik als laatste heb gewijzigd met zoeken en vervangen. De naam "leeg" wordt vervangen door een naam. De formules die in kolommen erna staan laat excel wel in tact.

Ik heb het vermoeden dat er een maximum is aan het aantal bestanden dat gekoppeld kan worden aan een excelbestand. Zo ja, hoeveel en hoe kan ik dit omzeilen?
Zo nee, wie weet wat dan wel de bestandsfout veroorzaakt?

Zie ook de bijlage met extra uitleg en schermprints.

Bijlagen

Gebruik voor een koppeling met een extern bestand een apart werkblad met een databasequery (menubalk/data/externe gegevens/databasequery).

In de formules kan dan eenvoudig verwezen worden naar de cellen in dit werkblad.

Gebruik voor een koppeling met een extern bestand een apart werkblad met een databasequery (menubalk/data/externe gegevens/databasequery).

In de formules kan dan eenvoudig verwezen worden naar de cellen in dit werkblad.

Beste snb,
Ik heb in het verleden wel eens een databasequery gemaakt met als bron één accesstabel maar heb geen ervaring met het koppelen van pakweg 1000 excelbestanden (52 weken x 20 medewerkers) aan een databasequery.
Kunt u mij iets meer vertellen hoe dat in z'n werk gaat?
In ieder geval bedankt voor uw reactie.
mvrgr

Jos

In jouw geval zou ik per medewerker 1 geïntegreerd bestand maken van alle gegevens in een bepaald jaar.
Dan hoef je 'slechts' 20 koppelingen te leggen.
Maak daarvoor per medewerker een apart tabblad met een databasequery naar 'zijn/haar' bestand (menubalk/data/eterne gegevens/databasequery).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan