• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Excelsjabloon opslaan als bestand met macro's en mailen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

nando64

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2009
Beste Leden,

Ik ben al een poos bezig om een Excelsjabloon via VBA op te slaan als een bestand met macro's in een map met de structuur "jaar-maandnummer-maandnaam" en dan te versturen per email. Alleen het werkt nog niet optimaal. Het versturen lukt, alleen het opslaan werkt niet. Na het activeren van de macro blijft de Excel applicatie open staan en het bestand wordt niet opgeslagen. Zou iemand de code kunnen nakijken en evt aanpassen. Alvast bedankt, bestand is als zip-map toegevoegd aangezien ik geen .xltx bestanden kan uploaden.

Bijlagen

Doe het eens zo:
Code:
    Application.DisplayAlerts = False
    ThisWorkbook.Saved = True
    Application.Quit
    Application.DisplayAlerts = True

Misschien die laatste twee regels even omdraaien?

Code van AHulpje geprobeerd, Excel sluit netjes af, alleen het bestand wordt niet opgeslagen.

Welk bestand wordt niet opgeslagen?
De xltm?
Dat lijkt me ook niet de bedoeling.
De xlsm wordt keurig opgeslagen.
Maar niet in ThisWorkbook.Path & "\"
Wel in een volledig opgegeven pad.

De xslm komt keurig als bijlage in Outlook, alleen wordt niet opgeslagen. Het xltm wordt netjes afgesloten. Ik heb geen idee wat ik fout doe.

Wat ik al zei, ThisWorkbook.Path & "\" wordt in de xltm vertaald naar "\"
Van een template krijg je daarmee dus het pad niet terug.
Het bestand wordt dan opgeslagen in C:\, als dat je current drive is, in een map met als naam de huidige datum.

Ik had eerst een xlsm gebruikt in plaats van een xltm, daar werkte het wel. Ik ga in de xltm een verwijzing proberen naar een volledig opgegeven pad.

Bij een ander document dan een template werkt dat inderdaad wel.

Terug
Bovenaan Onderaan