• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excelvba kopieer volgende rij in gegevensreeks naar nieuw blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

4011richard

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2019
Berichten
9
Hallo Iedereen,

ik heb een jaartje geleden een vraag gesteld op dit forum en deze is perfect opgelost via dit forum.
Nu heb ik een aanvullende vraag die verder gaat op mijn vorige.
Mijn vorige vraag is uiteraard gesloten en de moderator gaf me de raad een nieuwe vraag te plaatsen met de link naar de oude.
Bij deze:

https://www.helpmij.nl/forum/showth...reeks-naar-nieuw-blad-op-basis-van-bep-waarde

"Ik wil bijvoorbeeld in de gegevens in sheet 1 telkens het getal 10 vinden en dan de rij boven het getal 10 telkens kopieren naar sheet 2"

nu zou ik de de rij onder het getal 10 telkens willen kopiëren.

Alvast bedankt!
 
Bijvoorbeeld

Code:
Sub j()
With Sheets(1).Cells(1).CurrentRegion
        Set a = .Find(What:="10")
        If Not a Is Nothing Then
            Do Until a Is Nothing
                a.Offset(1).EntireRow.Copy Sheets(2).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
                a.Value = a.Value & "@"
                Set a = .FindNext(a)
            Loop
       End If
End With
Set a = Nothing
Sheets(1).Cells(1).CurrentRegion.Replace "10@", "10"
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Met een formule kan ook

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(A1:E30;SORTEREN(UNIEK(1/(1/(ISGETAL(VIND.SPEC(" 10 ";" "&A1:A30&" "&B1:B30&" "&C1:C30&" "&D1:D30&" "&E1:E30&" "))*RIJ(1:30)))))+1;KOLOM(A1:E1));"")
 

Bijlagen

  • EM4 (version 1).xlsm
    1,5 MB · Weergaven: 17
Heb je de reacties in het door jouw geplaatste linkje zelf wel gelezen en begrepen? Daar lijkt het niet op.
 
Beste JVeer,

hartelijk dank voor je antwoord, hier kan ik mee verder!


@VenA

gelezen wel, begrepen blijkbaar niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan