Oke, poging 2.
Ik heb thuis een Exchange server staan, Server 2003 i.c.m. Exchange 2003.
Mijn internetprovider is planet internet.
Als ik berichten verzend vanaf de Exchange server zijn er geen problemen. Het kan verstuurd worden naar Hotmail en Gmail, en eigenlijk alle mailadressen. Het maakt niet uit met welk mailadres ik mail. Alles qua uitgaande mail gaat goed.
Echter, als ik mail wil ontvangen, krijg ik niks binnen van hotmail en gmail, maar wel van mijn Planet e-mail adressen. Dit komt zeer waarschijnlijk omdat ik een Smarthost van planet heb ingesteld (mail.planet.nl).
Als ik de berichten verstuur vanaf een ander e-mail adres, vanaf mijn werk bijvoorbeeld, krijg ik een aantal minuten later de volgende melding:
================================================================
This Message was undeliverable due to the following reason:
Each of the following recipients was rejected by a remote mail server.
The reasons given by the server are included to help you determine why each recipient was rejected.
Recipient: <Administrator@****.nl>
Reason: authentication required
Please reply to ****@****.net if you feel this message to be in error.
Ik heb echt geen idee waar ik deze foutmelding moet gaan zoeken. Ik heb het eerder werkend gehad, maar na een aantal problemen heb ik het spul opnieuw geinstalleerd.
Ik heb thuis een Exchange server staan, Server 2003 i.c.m. Exchange 2003.
Mijn internetprovider is planet internet.
Als ik berichten verzend vanaf de Exchange server zijn er geen problemen. Het kan verstuurd worden naar Hotmail en Gmail, en eigenlijk alle mailadressen. Het maakt niet uit met welk mailadres ik mail. Alles qua uitgaande mail gaat goed.
Echter, als ik mail wil ontvangen, krijg ik niks binnen van hotmail en gmail, maar wel van mijn Planet e-mail adressen. Dit komt zeer waarschijnlijk omdat ik een Smarthost van planet heb ingesteld (mail.planet.nl).
Als ik de berichten verstuur vanaf een ander e-mail adres, vanaf mijn werk bijvoorbeeld, krijg ik een aantal minuten later de volgende melding:
This Message was undeliverable due to the following reason:
Each of the following recipients was rejected by a remote mail server.
The reasons given by the server are included to help you determine why each recipient was rejected.
Recipient: <Administrator@****.nl>
Reason: authentication required
Please reply to ****@****.net if you feel this message to be in error.
Ik heb echt geen idee waar ik deze foutmelding moet gaan zoeken. Ik heb het eerder werkend gehad, maar na een aantal problemen heb ik het spul opnieuw geinstalleerd.
Laatst bewerkt: