Exchange 2003 loopt zomaar vast!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerardvanl

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2006
Berichten
21
Weer een probleem van mijn kant. Dit keer een best belangrijke. De mail server hier op mijn werk valt random uit. sinds ik hier werk 1 keer in de week ongeveer. en op random tijden. (maar meestal merk je het pas rond 8 uur sochtens, omdat mensen dan hun mail checken)

Erg lastig om erachter te komen wat het probleem is. Evenvwr vind ik wel een aantal dingen zijn als volgt:

"OALGen could not generate full details for some entries in the offline address list for address list '\Global Address List'. To see which entries are affected, event logging for the offline address list generator must be set to at least medium.
- Default Offline Address List"

die melding was rond 4 uur, ook rond 4 uur was er de volgende melding:

"W32Time" Staat iets in over Ntpclient.

Zou een van die 2 iets te maken kunne hebben met het uitvallen/vastlopen van exchangen. Komende vrijdag ga ik ook memtest draaien

Voor de rest vind ik bij eventvwr niet veel intressants wat betreft exchange of het compleet uitvallen van de server.

Heeft exchange een eigen log misschien?.
 
Hallo Gerardvanl,

De twee event meldingen die je beschrijft hebben niets met de uitval van de server te maken. De eerste melding die je beschrijft heeft te maken met generen van de offline adresboek, dit vindt elke dag op een bepaald tijdstip plaats. En de twee melding heeft te maken met het synchroniseren van de tijd met de tijd server in het domein.

Ik denk niet dat dit probleem wordt veroorzaakt door Exchange maar meer de Windows of Hardware. Op het moment dat het probleem zit voordoet is de server dan bevroren of staat deze echt uit?
 
Hallo Gerardvanl,

De twee event meldingen die je beschrijft hebben niets met de uitval van de server te maken. De eerste melding die je beschrijft heeft te maken met generen van de offline adresboek, dit vindt elke dag op een bepaald tijdstip plaats. En de twee melding heeft te maken met het synchroniseren van de tijd met de tijd server in het domein.

Ik denk niet dat dit probleem wordt veroorzaakt door Exchange maar meer de Windows of Hardware. Op het moment dat het probleem zit voordoet is de server dan bevroren of staat deze echt uit?

lastig te zeggen want het gebeurd eigenlijk altijd snachts. Maar we zijn ook al achter het probleem gekomen (waarschijnlijk). Onze server een ML350 draait enorm veel programma's. Dus hij is gewoon helemaal overloaded. Snachts maakt hij ook nog eens backups, daardoor bevriest exchange waarschijnlijk. Er zijn al plannen om de ene server op te splitsen naar 2 servers. Ik laat nog wel horen of daarmee het probleem is opgelost:thumb:
 
Gerard,

Hier een late reactie, maar ik heb sinds vorige week het zelfde probleem met exchange 2003 zoals jij die hebt omschreven. In de loop van de nacht gebeurt er iets met exchange en de mail is niet meer te benaderen (Ook niet via OWA) De server zelf reageert wel zonder problemen. Ik kan ook niet de informatie store opnieuw opstarten. Indien ik de server in zijn geheel opnieuw opstart dan kan er de hele dag goed gewerkt worden.

Had jij een oplossing gevonden voor het probleem??

Milo Sacher
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan