Beste vrienden,
Een kennis van me zit met een lelijk probleem met zijn Exchange mailserver.
Hij heeft een bedrijfje waar een man of 5 a 6 continu aan het werk zijn via de Exchange mailserver voor de inkomende en uitgaande mailverzoeken.
Gisteravond gaf Outlook opeens aan dat hij geen contact meer kom maken met de Exchange mailserver.
Inloggen via de webaccount server/exchange gaf bij het inloggen de volgende error: HTTP/1.1 503 Service Unavailable
Als ik naar de Exchange system manager ga, zie ik dat de database files niet gemount zijn. Probeer ik dat handmatig te doen, krijg ik de volgende error van de Exchange System Manager:
“An internal processing error has occured. Try restarting the Exchange System Manager or the Microsoft Exchange Information Store service, or both. Examine the Application Log for events related tot this error. The description fields of these events will contain specific error codes and may contain links tot Microsoft Knowledgebase articles on troubleshooting this problem
ID no: c1041724
Exchange System Manager”
Wat heb ik zelf allemaal gedaan om dit probleem te proberen tackelen:
• Server opnieuw gestart
• Genoemde services in de foutmelding uitgezet en weer aan.
• Database geprobeerd te defragmenteren met eseutil /d.
• Database geprobeerd te repareren met eseutil /p.
• Toen dat allemaal niet hielp heb ik de database van de laatste back-up teruggezet.
• De log events nagekeken. Daar kwam ik deze foutmelding tegen:
En deze foutmelding:
Error Current log file missing starting Storage Group /DC=local/DC=TREvents/CN=Configuration/CN=Services/CN=Microsoft Exchange/CN=TREVENTS/CN=Administrative Groups/CN=first administrative group/CN=Servers/CN=TRSERVER01/CN=InformationStore/CN=First Storage Group on the Microsoft Exchange Information Store.
Storage Group - Initialization of Jet failed.
For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Event Type: Error
Event Source: MSExchangeSA
Event Category: MAPI Session
Event ID: 9175
Date: 9-6-2010
Time: 10:10:07
User: N/A
Computer: TRSERVER01
Description:
The MAPI call 'OpenMsgStore' failed with the following error:
The Microsoft Exchange Server computer is not available. Either there are network problems or the Microsoft Exchange Server computer is down for maintenance.
The MAPI provider failed.
Microsoft Exchange Server Information Store
ID no: 8004011d-0526-00000000
For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik weet er even geen raad meer mee!
Een kennis van me zit met een lelijk probleem met zijn Exchange mailserver.
Hij heeft een bedrijfje waar een man of 5 a 6 continu aan het werk zijn via de Exchange mailserver voor de inkomende en uitgaande mailverzoeken.
Gisteravond gaf Outlook opeens aan dat hij geen contact meer kom maken met de Exchange mailserver.
Inloggen via de webaccount server/exchange gaf bij het inloggen de volgende error: HTTP/1.1 503 Service Unavailable
Als ik naar de Exchange system manager ga, zie ik dat de database files niet gemount zijn. Probeer ik dat handmatig te doen, krijg ik de volgende error van de Exchange System Manager:
“An internal processing error has occured. Try restarting the Exchange System Manager or the Microsoft Exchange Information Store service, or both. Examine the Application Log for events related tot this error. The description fields of these events will contain specific error codes and may contain links tot Microsoft Knowledgebase articles on troubleshooting this problem
ID no: c1041724
Exchange System Manager”
Wat heb ik zelf allemaal gedaan om dit probleem te proberen tackelen:
• Server opnieuw gestart
• Genoemde services in de foutmelding uitgezet en weer aan.
• Database geprobeerd te defragmenteren met eseutil /d.
• Database geprobeerd te repareren met eseutil /p.
• Toen dat allemaal niet hielp heb ik de database van de laatste back-up teruggezet.
• De log events nagekeken. Daar kwam ik deze foutmelding tegen:
En deze foutmelding:
Error Current log file missing starting Storage Group /DC=local/DC=TREvents/CN=Configuration/CN=Services/CN=Microsoft Exchange/CN=TREVENTS/CN=Administrative Groups/CN=first administrative group/CN=Servers/CN=TRSERVER01/CN=InformationStore/CN=First Storage Group on the Microsoft Exchange Information Store.
Storage Group - Initialization of Jet failed.
For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Event Type: Error
Event Source: MSExchangeSA
Event Category: MAPI Session
Event ID: 9175
Date: 9-6-2010
Time: 10:10:07
User: N/A
Computer: TRSERVER01
Description:
The MAPI call 'OpenMsgStore' failed with the following error:
The Microsoft Exchange Server computer is not available. Either there are network problems or the Microsoft Exchange Server computer is down for maintenance.
The MAPI provider failed.
Microsoft Exchange Server Information Store
ID no: 8004011d-0526-00000000
For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik weet er even geen raad meer mee!