Exchange 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpoelie

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2007
Wie kan mij helpen aan een Nederlandse Handleiding van Microsoft Exchange 2003??

Incl. Nederlandse installatie handleiding.

Vast bedankt

Een NL handleiding heb ik niet, maar ik breek even in op deze vraag omdat je me vanmorgen rechtstreeks mail hebt gestuurd. Dat is niet de bedoeling: Vragen moeten openbaar gesteld worden in het juist subforum van Helpmij, dus niet rechtstreeks aan helpers. Iedereen kan dan je vraag lezen én reageren.

M.b.t. de vraag die je stelde via de e-mail (=het versturen van mail vanaf een thuisabonnement met Exchange 2003): Stel in op de virtuele SMTP server (of een apart SMTP connector) dat de mail via een Smart host moet worden afgeleverd (dus in jouw geval is die smart host: mail.home.nl). Alle uitgaande mail wordt dan via de Smart host afgeleverd bij de geadresseerden.

Overigens kan het zijn dat mail geweigerd wordt als Smart hosts worden gebruikt, maar dat merk je vanzelf wel, dan. Test het dus goed, vooral naar kritische mail-domeinen zoals @hotmail.com, @live.com etc.

Je merkt zo wel dat het niet fijn werkt als je een thuisabonnement probeert te gebruiken voor zakelijk (e-mail) Internet-verkeer. Bij een zakelijke abonnement (dus zonder die poort 25 blokkade) is er al veel meer mogelijk.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Topic stamt uit 2009 en als dit nu weer actueel gaat worden is het handiger om een nieuw topic aan te maken.

Ik lees snel iets van @home in het antwoord. De particuliere variant van hun heeft poort 25 dicht staan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan