Exchange 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

112fan

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Weet iemand hoe je exchange 2003 installeert en configureert? Misschien een nederlandse handleiding?

Staat standaard aan.

Je dient poort 80 in je router te forwarden naar je mailserver.

maar hoe kom ik er online bij. ik kan wel intern inloggen op OWA en daar kreeg ik een mailtje met het externe adres en als ik dat aan klikte verscheen er zo'n scherm van of je door wil gaan of niet als ik op doorgaan klik krijg ik een 404 error of helpt het als ik poort 80 forward?

Ik ga hier niet nakauwen waar je ook een boek voor kopen kunt.

Kijk
hier
hier
hier
hier
hier voor OWA i.c.m. ISA2000
hier voor oplossing van enkele standaard problemen met OWA

En als je OWA via je router beschikbaar wilt stellen, dan zul je (natuurlijk) poort 80 moeten portforwarden naar het ip-adres van je server, anders is er extern niet bij te komen.

Dat is het wel zo'n beetje alles wat ik voor je kan/wil betekenen hier.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als ik het internet ip van mijn server thuis (waar de server staat) invul krijg ik de homepage van mijn router en als ik er bv. exchange achter zet doet hij het niet. Betekent dit dat hij het doet via het ip of niet?

Je geeft niet aan of je het buiten je thuisnetwerk test. Je moet portforwarding altijd buiten je thuisnetwerk testen.

Als je inderdaad buiten je thuisnetwerk hebt getest, dan werkt het blijkbaar niet. Kijk de portforwarding (en evt. firewall) na in je router. Je zult poort 80 TCP moeten portforwarden naar het ip-adres van je server.

Succes,

Tijs.

Ik heb het buiten mijn thuisnetwerk getest. Misschien komt het doordat ik geen subdomein heb aangemaakt of heb je geen subdomein nodig? Zoja hoe stel je die in.

Een subdomein is niet nodig. Als je extern de webinterface van je internet-router krijgt, dan moet je eerst "remote management" afzetten in je router, want zo kan iedereen vanaf Internet 'hackpogingen' doen op je router.

M.b.t. portforwarding: Je kunt hier het type router dat je hebt aanklikken, en dan (zodra je advertentie hebt ge'skipt') HTTP aanklikken in de dan geopende webpagina om te zien hoe je poort 80 TCP kunt portforwarden.

PS: Als je 2 routers achter elkaar gebruikt, dan zul je 2x moeten portforwarden:
1x vanaf de provider-router naar het WAN/Internet adres van je thuisrouter.
1x vanaf je thuisrouter naar het ip-adres van je server.

Succes,

Tijs.

Extern krijg ik de pagina van de router niet te zien, maar als ik het adres intyp wat ik als ik lokaal inlog op OWA via mail krijg van de server dan doet hij het niet. En ik heb poort 80 toegewezen aan de server en poort 443

Poort 443 hoef je (nog) niet te forwarden.

Je gebruikt extern toch wel je provideripadres met /exchange erachter? (dus niet extern de naam van je server met /exchange erachter)

Bijvoorbeeld: 195.195.33.35/exchange

Ik snap helemaal niet wat je in je vorige posting schreef.

Eerste wat je moet doen is je publieke ip-adres achterhalen. Dat doe je door vanaf je server te gaan naar http://www.watismijnip.nl
Het getoonde ip-adres opschrijven.
Dan naar vriend/kennis etc. gaan die een pc heeft en het opgeschreven ip-adres invullen met http:// ervoor en /exchange erachter. Dus stel dat je publieke ip-adres is: 82.170.115.60
Dan dus invullen in de browser van je vriend/kennis: http://82.170.115.58/exchange

Overigens ga ik er hierbij vanuit dat het in je eigen netwerk nu al werkt, dus stel dat je server het ip-adres 192.168.1.3 heeft, dat je getest hebt vanaf een pc in je thuisnetwerk met http://192.168.1.3/exchange

Succes,

Tijs.

Ik heb het ip ingevult met exchange erachter maar dat werkt nog steeds niet. Ik zal nog even goed in mijn router kijken.

Haal allereerst de 443 portforward eruit want ik krijg nu een certificaat foutmelding.

Na deze geaccepteerd te hebben krijg ik netjes een inlogscherm. (jouw externe ipadres eindigt op .241?)

Mijn externe ip eindigt niet op .241

Wat heb jij ingetypt dan en hoe kom je erbij dat mijn ip eindigt op .241

Wat heb jij ingetypt misschien doet ie het dan wel.

Dat ip dat eindigt op .241 is op een andere locatie die hebben ook een SBS, maar hoe kom jij aan dat ip?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als moderator kan ik het ipadres zien.

Was fijn geweest als je verteld had dat je niet thuis zat.

Je ip thuis (je zit nu thuis??) eindigt op .25 en er is totaal geen reactie.

Heb je poort 80 goed geforward? Heb je nu 1 ipadres en geen isa draaien?

Je hebt nu zoveel topics lopen dat ik niet meer weet hoe het er nu bij je uit ziet.

Kijk eens op www.grc.com of je poort wel open staat.

Ik heb opnieuw poort 80 naar de server geforward misschien doet hij het nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan