Exchange 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg nu deze foutcode:
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: Test
Verzonden: 24-2-2011 10:03

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

bob@joopvanleeuwen.nl op 24-2-2011 10:30
Dit bericht is geweigerd vanwege het huidige beheerbeleid van de doelserver. Probeer het later opnieuw. Als ook deze poging mislukt, neemt u contact op met de systeembeheerder.
<vipermoddingteam.com #4.3.2>

Ik heb ook een .com domain gekocht.

Ik neem aan dat je @joopvanleeuwen.nl hebt toegevoegd en dat gaat inderdaad niet werken.

Ik heb in nslookup (tool van Windows) joopvanleeuwen.nl opgezocht.

De MX record 0 verwijst naar joopvanleeuwen.nl en die gaat zoals ik het kan zien niet naar jouw IP-adres thuis toe.

Maak in de DNS omgeving van je provider een A record aan die je "mail" noemt. Het IP-adres waar je naar verwijst is het IP-adres bij jou thuis (kun je makkelijk vinden via www.watismijnip.nl)

Je hebt dan een A-record die mail.joopvanleeuwen.nl heet.
Maak een MX record aan met waarde 10 (geen 0) en verwijs die naar mail.joopvanleeuwen.nl

Je hebt dan een MX 10 naar mail.joopvanleeuwen.nl die weer verwijst naar jouw IP adres thuis.

Verder moet je ervoor zorgen dat de gebruiker 'bob' bestaat in de exchange server.

Laatst bewerkt:
Die verwijst naar 193.189.139.16 , een IP-adres van Vivor. Dat is volgens mij niet jouw IP-adres thuis.

Als je bij Ziggo zit klopt het, ik zou in plaats van MX 0 mx 10 gebruiken.

Vergeet niet vippermoddingteam.com in de Exchange te zetten als domein waarvan e-mail wordt verwerkt.

Dat de Exchangeserver mail voor vipermodding mag verwerken.

En werkt het nu?

Dat is uitgaand neem ik aan? We hadden het net over inkomende e-mail.

Dikke kans dat Ziggo poort 25 blokkeert. Je zult dan de SMTP server van Ziggo als relay moeten opgeven bij de SMTP connector.

Sorry, dat was ik heel even vergeten :$

Voor DynDNS kan je uit 2 poorten kiezen, een daar van is 2525, die heb ik dus gebruikt.

Ik heb net een mail geprobeerd te sturen naar mijn e-mail in mijn exchange server. Ik krijg hem niet terug, maar ik krijg hem ook niet binnen. Moet ik het e-mail wel in cPanel aanmaken of niet?

Laatst bewerkt:
En je hebt poort 2525 opengezet in je router? Heb je in Exchange poort 2525 geconfigureerd? Als je iets aanpast aan de ene kant, moet dat ook aan de andere kant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan