exchange 2010 smtp probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Perry1991

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2010
Hallo

ik heb een probleem zelfde als http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/503147-Server-2008-en-outlook

alleen nu het verzenden

ik wil online.nl email adressen koppelen aan account het ontvangen lukt wel
maar ik zit met het instellen van ?? accept domains/send connector/enz..
ik lees vanalles op internet allemaal anders maar wat kan ik het beste doen wat is de correcte wijze?

ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar blijf mail terug krijgen

toen had iemand me dat geïnstalleerd via teamviewer heb wel opgelet maar weet het niet meer precies wat ik moest doen

hopelijk kan iemand me helpen

alvast bedankt, Perry

Even in het algemeen:
a. Je moet een SMTP/SEND connector hebben die alles (dus '*') routeert. Hierbij moet je de juiste server en poort van de SMTP server van online aangeven en (mogelijk) ook de login-gegevens die bij je online e-mail account horen.
b. Je moet NIET aangeven dat het maildomein online.nl puur op jouw server authoritief is maar dat het 'gedeeld' is.
c. Je moet een gebruiker hebben waar je het xxxx@online.nl e-mail adres aan toekent, maar als ik je goed begrijp is dat nu al het geval.

Tijs.

ik denkd at alles goed staat alleen kan ik niet vinden waar ik die login dan evt moet invullen

Zie hier, stap 6: link
Dus Basic authentication (niet aanbevolen) of Basic authentication met TLS aangevinkt (als de verbinding naar poort 587 van de SMTP server van online.nl kan gaan; ik weet niet of online.nl dat ondersteunt).

Tijs.

moet ik dan voor ieder apart online emailadress een send connector maken?

Hangt ervan af of je ook mail 'als iemand anders van online' mag sturen of niet. Indien je tóch een send connector per mail adres moet maken, dan zul je er ook mail routing regel voor moeten maken, zodat mail van xxxx@online.nl via de send connector met aanloggegevens xxxx@online.nl gaat en mail van yyyy@online.nl via de send connector met aanloggegevens yyyy@online.nl gaat.

Test het eerst even uit, zou ik zeggen. Mogelijk hoef je niet eens authenticeren bij de smtp server van online (als je de mails ook vanaf hun netwerk stuurt!) én kun je alle @online.nl mail via die ene connector sturen, dus zowel mails van xxxx@online.nl als ook die van yyyy@online.nl

Tijs.

ingesteld met daarna zonder login maar toch blijft die niks versturen

het duurt ook een aantal uur voordat ik een mail terug krijg dat het niet gelukt is

Laatst bewerkt:
Hoe/waar zie jij dat er niets verstuurd wordt? En met welke (terug-)melding?

Tijs.

Er is geprobeerd dit bericht te verzenden maar het is niet gelukt. Probeer het bericht opnieuw te verzenden. Als het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de helpdesk.

Diagnostische gegevens voor beheerders:

Bronserver: SERVER-PC.Tops.Brunssum.nl

******@gmail.com
#550 4.4.7 QUEUE.Expired; message expired ##

Oorspronkelijke berichtkoppen:

Received: from SERVER-PC.Tops.Brunssum.nl ([fe80::c83d:b999:6113:b3f6]) by
SERVER-PC.Tops.Brunssum.nl ([fe80::c83d:b999:6113:b3f6%13]) with mapi; Tue,
21 Jan 2014 11:37:21 +0100
From: Perry Tops <*****@online.nl>
To: "*****@gmail.com" <*******@gmail.com>
Subject: test
Thread-Topic: test
Thread-Index: Ac8WlMDKSU4ik8jtRb24oqOHiBEkGQ==
Date: Tue, 21 Jan 2014 10:37:18 +0000
Message-ID: <2BA0D9C7913C55499158E395292176140EFD5714@SERVER-PC.Tops.Brunssum.nl>
Accept-Language: nl-NL, en-US
Content-Language: nl-NL
X-MS-Has-Attach:
X-MS-TNEF-Correlator:
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="_000_2BA0D9C7913C55499158E395292176140EFD5714SERVERPCTopsBru_"
MIME-Version: 1.0

deze melding was van vanmorgent van een mail die ik gister avond heb verstuurd

Dit geeft me het idee dat
a. óf er rechtstreeks is geprobeerd af te leveren bij gmail.com, dus ZONDER de tussenliggende Smart Host (=de mailserver online.nl) te gebruiken. Rechtstreeks afleveren werkt natuurlijk niet vanwege de poort 25 uitgaande blokkade van online.nl voor privé gebruikers (ik neem aan dat online ook de uitgaande mail beperkt tot hun eigen mailservers om spam/blacklisting tegen te gaan).
b. óf de smart host instellingen kloppen niet.

Ga eens via message tracking kijken of je daar wat uit kunt halen: NL introductie en ENG introductie

Verder stop ik met deze, dus hopelijk helpen anderen je verder als je er niet uitkomt. Exchange 2010 is geen simpel pakket, dus je zult je kennis moeten bijspijkeren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kijk, dat willen we horen! :) Fijn dat het gelukt is! :thumb:

Tijs.

ja prima dankje voor je hulp ik ga nu stoeien met popcon die wil de mails niet doorzetten na exchange

zal ook wel weer een kleinig heidje zijn

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan