Exchange account toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

appievdmey

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hallo!
Ik heb een probleempje waar ik niet uit kom..
Ik heb thuis een laptop staan met outlook draaien met 3 pop3 accounts, dat dan mijn prive e-mails..
Maar nu heeft mijn werk een exchange server opgebouwd, en kan ik dus inloggen via het internet. Het werkt perfect, ik typ gewoon het adres in, en dan me inlognaam en wachtwoord en zie al mijn mail en afspraken!
Maar nu komt de vraag, kan ik het ook zo instellen dat Microsoft outlook al die informatie binnenhaalt en synchroniseerd zodra ik een aanpassing maak? Ik heb wel wat geprobeerd bij accountinstellingen door een nieuw account toe te voegen, maar op een of andere manier lukt mij dat niet, hij kan elke x geen verbinding maken... :confused:
Wie kan mij helpen!

Alvast bedankt!
Albert-Jan vd Mey

Zeer waarschijnlijk niet. Tenzij je werk ook pop3 en smtp aanbied maar dat moet je bij hun navragen

maar hoezo kan dat dan niet dan? want ik zie in outlook wel een functie staan om via exchange te werken...
En op internet heb ik wel een paar keer gelezen dat je verbinding kan maken met je exchange via http

Je vertelt niet welke versie Outlook.

Outlook 2007: Extra -> Accountinstellingen -> Klik op je Exchange account, en kies Wijzigen -> Knop Meer instellingen -> tabblad Geavanceerd -> vink aan: Exchange modus met Cache gebruiken. -> Klik OK en Volgende net zolang totdat je weer terug bent.

Outlook 2003: Extra -> E-mail accounts -> Bestaande e-mail accounts weergeven of wijzigen -> Klik op je Exchange account, en vink eronder aan: Exchange-modus met cache gebruiken.
Klik zo vaak Ok en Volgende totdat je weer terug bent.

Succes,

Tijs.

Je vertelt niet welke versie Outlook.

Outlook 2007: Extra -> Accountinstellingen -> Klik op je Exchange account, en kies Wijzigen -> Knop Meer instellingen -> tabblad Geavanceerd -> vink aan: Exchange modus met Cache gebruiken. -> Klik OK en Volgende net zolang totdat je weer terug bent.

Outlook 2003: Extra -> E-mail accounts -> Bestaande e-mail accounts weergeven of wijzigen -> Klik op je Exchange account, en vink eronder aan: Exchange-modus met cache gebruiken.
Klik zo vaak Ok en Volgende totdat je weer terug bent.

Succes,

Tijs.

Ik gebruik outlook 2003.
Maar hoe kan ik me exchange account niet aanpassen. ik heb hem namelijk nog niet toegevoegd.. Daar zit het probleem, op een of andere manier verbind hij niet met de server.
Maar ik heb ook ergens gelezen dat pop3 accounts en exhange accounts niet samen in 1 profiel kunnen... klopt dat?

Nee, dat klopt niet. Je kunt meerdere pop-accounts mixen met 1 Exchange account per outlook-profiel (meerdere Exchange servers tegelijk in 1 outlook-profiel kan niet, zover ik weet).

Wil je Outlook gebruiken om on-line/off-line Exchange te gebruiken op de zaak dan zijn er een paar mogelijkheden:
1. Zorg ervoor dat je een VPN verbinding mag en kunt bouwen met de zaak. Dan lijkt het net of je 'lokaal' werkt, zodra je die VPN verbinding hebt. Je hoeft dan aan Outlook niets te veranderen, in principe, en alleen de Exchange server opgeven waar je mee werkt.
2. Via RPC over HTTP een verbinding bouwen. Dan moet de Exchange beheerder een certificaat maken dat je daarvoor gebruiken kunt. Hij zal dan ook nog enkele andere zaken moeten regelen in (naar ik geloof) OMA (=Outlook Mobile Access) en in de firewall van de onderneming (portforwarding). Jij kunt dan in Outlook aangeven van RPC over HTTP gebruik te willen maken. Zie bijlage waar dat dan is (Outlook2007).

Het feit dat je nu met Outlook Web Access erbij kunt wil niet zeggen dat optie 2 beschikbaar is. Neem hiervoor contact op met de Exchange beheerder in je onderneming of dit toelaatbaar is en om dit te laten configureren en testen.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• rpc_over_http.JPG
    rpc_over_http.JPG
    94,2 KB · Weergaven: 164
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan