Exchange en Android kopellen in VMWARE (MAAR HOE? dan???)

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbosanac

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Beste alle,

Ik heb een vraag.
Wil wat testen in VMWARE met exchange en een android iso die in VMWARE draait.
Mijn vraag is hoe kan ik bij accounts - email - exchange het werkend krijgen dat die vanaf exchange alle gegevens oppakt?

Want ik krijg elke keer een melding van kan niet de server bereiken, maar als ik in me AD-DC kijk en dan naar DHCP en dan nog eens naar welke adressen er gerealesded zijn dan staat me telefoon er wel gewoon bij?

Ik gebruik het volgende:
Server2012R2
VMWARE 10.0.1
Exchange 2013 (2 SERVERS BEDOELD VOOR DAG)
Android 4.3/4.4 maar bij beide krijg ik dezelfde error.

Handmatige Exchange email instellingen doen in Android ipv. puur alleen het e-mail adres invoeren.
Bedenk dat Autodiscover er voor zorgt dat automatisch verbonden wordt, dus heb je daar geen voorzieningen voor getroffen dan zul je dus handmatig instellingen moeten gaan doen.

Bekijk (bijv.) deze link, die (ook) ingaat op Autodiscover. Nog beter: Bekijk alle Exchange2013 video's vanaf dit Youtube kanaal (scroll naar rechts voor 'het begin' in de bovenste videolijst).

Tijs.

Ik doe ook handmatig, echter pakt hij de server niet.
Maar als ik dan naar me OWA ga dan pakt hij het wel meteen op :( wat gaat er fout....

Mobile access wel aangezet in de Exchange server voor de verbindende gebruiker/mailbox? En verder neem ik aan dat er geen firewall-instellingen op de Exchange server het feestje bederven?
Ik suggereer dat je wat gaat lezen etc. Zoek op Google op: mobile access exchange 2013
Kom je uit op artikelen zoals deze, deze en deze etc.

Sowieso vraag ik me af of je ooit wel eens een Exchange server hebt ingericht? Het is geen eenvoudig speelgoed, zoals je ondertussen wel gemerkt zult hebben.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik weet er wel wat vanaf. Heb ook een hosted excahnge draaien alles in VMWare dat wel.
Maar alleen me exchange op mobiele app werkt niet, ik test het uit met android iso maar helaas, ik zal even kijken hoe mijn settings staan ingesteld bij tab mobile....

hier een voorbeeld even genomen wat ik elke keer krijg, en die 2de link van je, op die android toestel krijg ik dat niet te zien.
die exchange & sync dat heet gewoon mail en dan manual en dan setp

http://gyazo.com/e56fc2039b017f930c0c713880423188

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eens poort 443 ipv. poort 80. En evt. een / zetten achter de servernaam.
Verder ga ik ervan uit dat dalton.nl op de lokale (AD) DNS server wordt gehost, want (niet slim van je) een domeinnaam gebruiken met een TLD die in het echte leven ook bestaat zorgt voor split DNS gedoe.
Check dus zeker op het lokale netwerk dat <mailservernaam>.dalton.nl resolvet naar een lokaal ip-adres, niet naar ip-adres op Internet.
[Bij ons gebruiken we <bedrijfsnmaam>.local als AD DNS-zone.]

Tijs.

Koffiedik kijken, dit, helaas.
Doe de checks waar hier de topic-starter meteen mee begint met melden (hij heeft een vergelijkbare setup als jij):
a. Verbinden via Outlook gaat wel?
b. OWA werkt? (zonder certificaat-foutmeldingen?)
c. Poorten staan open op de Exchange server? 25/80/443
d. Op het mailaccount is Activesync enabled?

Bedenk dat ActiveSync zowel onbeveiligd (poort 80) als beveiligd (poort 443, SSL) kan plaatsvinden.

Verder kun je hier een lokale test vinden (via PowerShell) die je op de Exchange server kunt uitvoeren om te zien of het in het algemeen wel goed is ingericht.

Andere test: https://<mailserver>.dalton.nl/Microsoft-Server-ActiveSync/
Moet (zo was het in Exch. 2010 en (naar ik aanneem) ook in Exch. 2013) een vraag naar credentials opleveren en geef je de juiste gebruikersnaam + wachtwoord die ActiveSync enabled is, een vergelijkbare foutmelding opleveren in je webbrowser (het gaat om de HTTP 501/HTTP 505 melding die je moet krijgen):
De webpagina kan niet worden weergegeven
HTTP 501/HTTP 505
Mogelijke acties:
Ga terug naar de vorige pagina.
Annuleer je de gebruikersnaamvraag, dan zou je een Invalid Credentials foutpagina moeten krijgen van IIS.

Vervelend is dat je nu NIET de https://testconnectivity.microsoft.com/ weblink kunt gebruiken om ActiveSync te testen tenzij (minstens) poort 443 is geportforward vanaf je Internet-router en je óf NAT setup met portforwarding in VMWare hebt ingesteld óf Bridged networking in VMWare hebt ingesteld. [Ik ga hier van VMWare Workstation uit, dus niet Esx of Esx-i.]

Tijs.

Ik heb heel jou laatste post zitten bekijken en dit samen met mijn servers bekeken.
En ik moet je toch zeggen alles staat goed, ook heb ik de tests uitgevoerd die je moe liet zien en alles verliep goed.
Op een of ander manier kan mijn Android vmware niet koppelen met me servers :( Wat apart is want heel me OWA en alles werkt gewoon ...
Poorten staan ook open gewoon, dus het zou moeten werken (+ dit is nog intern) niet eens extern naar buiten. Om te testen....
Want certificaten en credentials heb ik nog niet,

Klopt ik gebruik vmware workstation 10.0.1

Mogelijk kun je het oplossen door Autodiscover helemaal te implementeren, dus incl. aanpassingen in IIS, aanmaak .XML bestand etc.
Dus dat je het afkunt met automatische instellingen (na keuze van Microsoft Exchange als mailserver in Android) ipv. het handmatig in te geven.

Tijs.

Zo op eerste blik lijkt die tutorial goed.

Tijs.

helaas heel de tutorial zitten volgen, en kom nog steeds met dezelfde fout aan couldent open connection with server :( wtfuu wordt er echt gek van ....

Ik vraag me af of het ontbreken van certificaten (dus geen https/ssl) niet de achtergrond van alle problemen is, omdat zo'n beetje alle tutorials/weblinks ervan uitgaan dat je https aangeeft.

Dus misschien je daar nu op richten: ssl, dus (ook) https.

Tijs.

Maar kan dat invloed hebben?
Want ik vink ook SSL uit en aan maar krijg altijd precies dezelfde error message te zien.

Un de Exchange logboeken (in eventvwr.exe ) zou wat moeten staan als er (netwerk-)contact is geweest vanaf dat Android apparaat.

Tijs.

waar kan ik het vinden ik zit die log te bekijken nergens kan ik vinden over geconnecte devices.
Kijk ik in me DHCP dan staat er gewoon een IP gereleased naar een android device. Wat logisch is want OWA/ internet normaal werken gewoon...

heb ook even andere versies zitten gebruiken maar helaas het werkt niet :(
Vanaf android 4.0 t/m 4.4 kitkat werkt allemaal niet :( maar op me DHCP komen ze wel gewoon.

Kan het uitmaken dat ik een DAG omgeving heb?

Geen idee, maar zie op het plaatje van Logboeken / Event Viewer dat er meerdere Eventlogs zijn van MS Exchange 2013, dus waarom jij niets kon vinden begrijp ik niet:
link
Verder diepgang omtrent (o.a.) de Exchange logboeken: hier

Verder staat hier een soort quick guide voor DAG. Kwaliteit kan ik zo snel niet beoordelen, maar mogelijk haal je er wat uit (liefst gerelateerd aan het probleem waar je vraag mee begon :P).

Tijs.

Laatst bewerkt:
@dnties
Het heeft gewerkt, ik heb alle certificaten toch maar verwijderd.
En per hosted domein maar toegevoegd. Echter heb ik wel nu problemen op me eerste excahange server dat de door de certificaat die ik nu heb ik dus niet daarop met de intranet (local account) kan inloggen ivm certificaat fout.

Maar 1 hosted bedrijf werkt nu wel gewoon ..... dus nu die andere policy (ssl certificaat) maar zien te fixen.....

Mijn DAG werkt nu goed,
Als 1 server uitvalt pakt de andere meteen het op, echter zit er nog wat lag in.
Maar tot nu toe werkt het...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan