exchange en webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

gtimmerman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Berichten
3
ik zou graag een exchange mail server en een webserver met een owa willen gebruiken. maar nu heb ik maar 1 ip adres en de webserver is een lunix server. is dit mogelijk om deze toch beiden in te kunnen zetten zeg maar dat mijn exchange te benaderen is via webmail.domainname.com en de webserver gewoon gebruik maakt van domainname.com. hier ben ik zeer benieuwd na want als dit mogelijk zou kunnen wezen. is het ook mogelijk om 2 webservers over 1 ip adres te laten gaan. ik zat zelf te denken aan virtual hosts en op de microsoft methode headering. en dan beiden de poorten forwarden zeg maar. dus als voorbeeld ik heb een iis server een een linux apachi beide ipadressen forward ik. zeg maar 192.168.3.2 en 192.168.3.3 met poort 80 open. op de heen word via virtualhost geregeld dat de website er voor komt die gevraagd word en de andere doet het zelfde maar dan via headering de microsoft methode daar van. is dit mogelijk of gaat als ik dit doe maar 1 server na buiten en andere kan hij niet vinden.
 
OWA werkt (ook) op HTTPS en dat protocol werkt op een andere poort (443) dan poort HTTP. Je kunt in je router het https verkeer dan routeren (forwarden) naar de OWA/Exchange server. Het subdomein webmail.domeinnaam.TLD stuur je naar het IP-adres vóór de router.
 
exchange

ik weet dat owa op die poort draait maar zo als ik mijn verhaal zeg. met 2 webservers er bij is dat ook op de manier te doen als ik hier boven vermeld heb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan