Exchange Mail Adres Onvindbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

SterAllures

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
41
Hoi Beste behulpzame,

Ik heb een probleem met de Windows Exchange 2003 server.
Ik heb namelijk een stuk of 40 users en mail adressen.
En sinds we een nieuw domein erbij gekregen hebben heb ik alle mail adressen ge update alleen 1 mail adres werkt nog steeds niet. ik kan het profiel ook niet vinden. het gaat hier om het mail adres verkoop@mijndomein.nl.

Ik heb al via de AD een LDAP Query search gedaan alleen die kon ook niets vinden en de andere users wel.

ik heb ook de mail adres policy aangepast met het nieuwe domein alleen als ik die apply en run komt het nieuwe domein ook nog niet bij verkoop te staan.

Is er nog een andere mogelijkheid om het mail adres te vinden en/of gewoon de domein toe te voegen aan verkoop zonder dat ik de user moet vinden dus iets als %alias%@nieuwdomein.nl?

Ik hoop echt dat iemand een antwoord voor me heeft!!!

Bij voorbaat dank!

Groetjes
 
Je informatie is op zijn minst onvolledig:
1. Is er een gebruikersobject aangemaakt voor verkoop?
2. Is daar toen ook een mailbox voor aangemaakt?

Daarnaast is het altijd mogelijk om de recipient policy te negeren (vinkje uitzetten in het E-mail adresses tabblad in ADUC), en dan handmatig aliasses/e-mail adressen toevoegen (SMTP).

Succes,

Tijs.
 
1: Als je bedoelt een eigen profiel om op in te loggen dan weet ik dat niet zeker.
2: Er bestaat sowieso een mailbox voor verkoop alleen ik wil een nieuw domein bijvoegen het mail adres bestaat wel met het oude domein maar ik kan er geen nieuw domein aan toevoegen die primary moet worden omdat ik het adres niet kan vinden.

Niet in de exchange console of in de AD.

Ik weet dat die mogelijkheid er is ik vind het alleen niet logisch, misschien is dit wel het geval en dat denk ik namelijk wel omdat hij hem niet update door de policys want de nieuwe domein doet het nog niet.
 
Een mailbox is gekoppeld aan (o.a.)
1. Een AD gebruikersobject
2. Een AD distributielijstobject
3. Een Exchange publieke folder

Ga op bovenstaande plaatsen eens kijken of je daar het object tegenkomt dat verkoop@hetoudedomein als e-mail adres heeft.

Tijs.
 
Dit is misschien een stomme vraag. maar waar kan ik die objecten en folder vinden om in te zoeken?
 
Laatst bewerkt:
Omdat Exchange attributen toevoegt aan groepen en gebruikers in het Active Directory schema, kun je dus beginnen door in de Active Directory te gaan zoeken.
Open Active Directory Users and Computers (of Active Directory - Gebruikers en Computers), kies het juiste domein (als die al niet direct goed getoond wordt), rechtsklik op het domein, kies Search (of Zoeken), en zoek naar objecten die e-mail adressen hebben die beginnen met Verkoop. In het plaatje beneden zoek ik naar e-mail adressen die beginnen met Sales, maar jij moet natuurlijk de zoekterm Sales vervangen door Verkoop, en klik na het vaststellen van de zoekopdracht op Find Now (of Nu zoeken):

attachment.php


Hopelijk komt het juiste object dan voor jou ook boven water.
PS: Hier wordt niet gezocht op Publieke folders. Mocht je met bovenstaande informatie niet het juiste kunnen vinden, dan ga ik later nog wel in op het zoeken naar e-mail adressen die aan publieke folders gekoppeld zijn.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • AD_zoeken_naar_mailadres.JPG
    AD_zoeken_naar_mailadres.JPG
    73,9 KB · Weergaven: 294
Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd en ik had het al eerder geprobeerd.

Ik heb hetzelfde gedaan in het engels heet het find.
Ik heb toen bij users contacts en groups gezocht op email adres, surname, name, logon name en nog een aantal andere dingen. ik heb het niet kunnen vinden.

Het rare is alleen als ik een user aanmaak dan komt het mail adres te staan bij die user als verkoop2.

Sorry dat je zoveel tijd aan me moet besteden :p. maar je bent echt een fantastische hulp!

Is het niet mogelijk dat de AD user verwijderd is en dat alleen het mail adres nog bestaat? of kan dan het mail adres niet bestaan?


Ik had nog even iets getest. ik heb namelijk een programma dat heet GFI MailEssentials Reporting. daar heb ik user usage report gemaakt van het mail adres verkoop en daar kwam gewoon te staan dat die bestond. dat die 170mb groot is, ik wist wel dat die bestond maar om even om na te gaan voor de zekerheid.

Ook denk ik dat het misschien wel een public domain is. het is de kant van een shared mailbox op. meerdere mensen hebben de map in hun outlook bij ons in het bedrijf. dus die hebben het gewoon als een soort van gedeelde map erbij, en ook als ik in het adresboek verkoop zoek dan staat er een map voor.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens na welke e-mail adressen aan publieke folders zijn gekoppeld.
Start Exchange System Manager, rechtsklik op elke publieke folder, kies Properties en kijk in het E-mail addresses tabblad of er een (of meer) e-mail adres(sen) aan gekoppeld is/zijn.

(Hopelijk heb je niet veel publieke folders...).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Je Bent Fantastisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als het goed is werkt het nu!

Ik heb alleen Exchange Server 2007 dus ik moest via de Exchange Management Console naar de toolkit en toen na de public folder controller. daar zag ik alle mappen staan. toen ik op properties klikte kon ik mail adressen zien en daar stonden de oude domain namen!

Ik heb toen het nieuwe domein toegevoegd en die als primary reply adres gezet.

Als het goed is moet het nu werken!!
morgen zal ik het voor de zekerheid nog een keer testen.

Je bent echt werelds!
Hartstikke bedankt voor je hulp en geduld!!

Echt kudos voor jou!
Bedankt!
 
Fijn dat het opgelost is.

Graag nog even de vraag als opgelost markeren. Dat doe je door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onder deze posting.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan