Exchange mail box

Status
Niet open voor verdere reacties.

zilclipse

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hoi, ik weet niet zo goed of dit de juiste plaats is..maar aanegzien het wel met outlook te maken heeft stel ik mijn vraag hier,

Oke ik werk met op werk met een exchange server. Nu loop mijn account(er is iets mis met mijn profiel) niet zo goed de laatste tijd. Nu vroeg ik me af hoe kan mijn account/ profiel verwijderd worden zonder dat mijn exchange mailbox mee verwijderd wordt.

Of kan het zo mijn profiel benoemen/ herstellen. iets met .old?

het gaat om outlook 2003 versie.

Mocht je meer informatie weten om me verder te kunnen helpen just ask:thumb:

Je kunt je profiel (dus je profiel map) gerust weggooien. Let wel dat je alles opnieuw in moet stellen in je profiel. Je krijgt weer een kaal profiel. Je mailbox blijft dan op de server staan.

Wat je ook eerst kunt proberen is de alles van ntuser in je profiel te verwijderen. Vaak zijn problemen met profielen te wijten aan een slecht functionerende ntuser.dat

dank je wel, maar ik bedoel als je dan wilt verwijderen krijg je een vakje met deze exchange mailbox ook verwijderen..en die kan ik dus niet uitvinken.:confused:
vandaar mijn vraag.

Bij de gebruikers in de AD hoef je niks te doen. Je profiel is roaming? Dan verwijder je dat profiel (dus de map van je gebruiker in de profielenmap op de server)

Eeh roaming? sorry ben nogal een digibeet op computer gebied. Dus als je ik goed begrijp hoef ik ad niks te doen?
Dus als ik mn profiel op de server weggooi dan moet ik toch weer alles aanmaken?

Als jij je profiel op de server weggooit dan zijn gewoon al je gebruikersinstellingen weg.
Let op daar kan ook je bureaublad bij staan, en dus ook documenten die je daar misschien hebt staan.

Je geeft aan dat je digibeet bent, en dat jullie op kantoor een exchange hebben. Dan vraag ik mij af of er geen systeembeheerder of ICTbedrijf is die je kunt/moet inschakelen. Die hebben namelijk veel beter beeld hoe alles geregeld is bij jou op kantoor.

En die kunnen dan ook beter aangeven wat je moet weggooien. En waar dat staat en wat je dan allemaal opnieuw moet instellen.

Als jij je profiel op de server weggooit dan zijn gewoon al je gebruikersinstellingen weg.
Let op daar kan ook je bureaublad bij staan, en dus ook documenten die je daar misschien hebt staan.

Je geeft aan dat je digibeet bent, en dat jullie op kantoor een exchange hebben. Dan vraag ik mij af of er geen systeembeheerder of ICTbedrijf is die je kunt/moet inschakelen. Die hebben namelijk veel beter beeld hoe alles geregeld is bij jou op kantoor.

En die kunnen dan ook beter aangeven wat je moet weggooien. En waar dat staat en wat je dan allemaal opnieuw moet instellen.

daar heb je gelijk in, echter de helpdesk die we kunnen bellen zeggen bijna altijd we maken er een call van aan en we bellen terug als we meer weten wat erg lang kan duren of helemaal niet meer tot dat je ze weer contact met ze opneemt.
:rolleyes: dus dacht ik, want ik heb nog nergens aangezeten of mensen op dit forum kunnen helpen.. want ik zit al een al een tijdje dat mn profiel/ account raar doet, eruit wordt gekick zodat ik weer opnieuw moet inloggen soms mappen in outlook niet meer kan openen enz..
vandaar mijn vraag hier:shocked:

Tjah ik snap je frustraties. En op zich bij veel vragen is Helpmij ook een uitstekende bron.

Maar er zijn ook problemen waarbij je misschien teveel in het vaarwater van de afdeling automatisering komt.

En als je het goed beschouwt los je hiermee het echte probleem niet op. Je echte probleem is dat je een helpdesk hebt die je niet goed genoeg helpt. Dus misschien kun je eens met je chef/teamleider/directeur babbelen en je frustraties aangeven. Die helpdesk zit er immers om jou aan het werk te kunnen houden.

Heb je het over het Outlook profiel wat niet goed meer is of over je NT/domein profiel? (Windows login)

Indien je het over je Outlook profiel hebt op de pc, dan kun je deze verwijderen via Configuratiescherm > E-mail > profielen weergeven. (Outlook moet wel afgesloten zijn) Verwijder daar het profiel en voeg een nieuw profiel toe. De wizard nieuw E-mail account zal nu starten. Volg de wizard zodat je de Exchange account in Outlook opnieuw insteld. Je moet wel de adres van de Exchange server weten, plus je gebruikersnaam. Als je de wizard doorlopen hebt, zal Outlook deze weer configureren en je mailbox opnieuw met de Exchange server synchroniseren.

De instellingen van je mailbox, zoals regels, mappen enzovoort, zul je weer terug krijgen. Als je gearchiveerd had, zul je wel opnieuw het archief (pst) moeten toevoegen. Zorg dat Outlook adres boek ook toegevoegd is om je eigen contact personen weer in Outlook te hebben.

Indien je ook gebruik maakt van een functionele maibox, die je toe had gevoegd, zal deze ook opnieuw toegevoegd moeten worden in Outlook.

nee ik het niet over mijn outlook account, maar over mn inlog, profiel op de server.
ja misschien zou ik het met mn baas bespreken maar leren daar ben je nooit te oud voor..hoewel ik weinig heb met computers:D, maar wel handig:thumb:

Je logt in en werkt puur op de Exchange server zelf? Vind ik knap als je zelf al aan geeft niet zoveel verstand van computers te hebben.

niet zo knap hoor de reden dat ik weet hoe zo iets heet is omdat het mij is uitgelegd.
Ik wist ook nie dat ik werk op een exchange server totdat ik problemen kreeg:rolleyes:
ik wist wel dat ik op een netwerk zat en werkte, maar dacht altijd dat het gewoon zo was.. je logt in..je gaat aan de slag met wat programma' s enz.

Ik denk dat je iets door elkaar haalt. De Exhchange server is onder ander voor de mail en zal gekoppeld zijn aan een mailserver. Als je gewoon in Windows inlogt, dan log je op het Domein in. Je Outlook account/profiel kun je apart opnieuw instellen. Hiermee log je namelijk op de Exchange server in om bij je mailbox te komen.

Als je verder geen problemen in Windows hebt, maar alleen met Outlook, dan zou de de stappen kunnen doen die ik eerder aangaf. Om je Outlook profiel opnieuw in te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan