Exchange mailbox rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sirmokiem

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2008
Goedendag,

Ik heb zojuist Windows 2003 Enterprise + MS Exchange 2003 geinstalleerd.

Wanneer ik een nieuwe user aanmaak in de active directory en hier een mailbox aanhang, werkt dit goed. Echter als ik via de properties > exchange advanced > mailbox rights kijk zie ik dat allerlei groepen toegang hebben tot deze mailbox, zonder dat ik dit heb ingesteld.

Het valt mij op als ik de user aanmaak, er bij mailbox rights enkel "SELF" staat. Pas na het openen van Outlook, waarin deze exchange account is ingesteld, komen de overige groepen erbij.

Hoe kan dit en hoe kan ik dit voorkomen?

PS: Ik heb een screenshot bijgevoegd.

Groetjes!

Bijlagen

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 152
normaal

Hoi,

het is normaal dat dit gebeurt
het is overigens niet zo dat dit pas voorkomt als je outlook opent.

als je 10 minuutjes wacht, dan staan deze groepen er vanzelf bij, dit is normaal in een exchange omgeving.

maak je dus geen zorgen.
vriendelijk groetend,

Tim Kaasenbrood

Hi,

Daar ben ik het niet mee eens. Als er standaard read rechten staan op everyone, kan de mailbox worden gezien door anderen. De rechten zijn gekoppeld aan de Mailbox Storage Group.

Maar inmiddels is het gelukt.

De oplossing:

Bij het aanmaken van een nieuwe exchange mailbox worden de rechten gekopieerd zoals deze staan in de Mailbox Storage. Als je in Mailbox Storage de rechten verwijderd en alleen SELF toevoegd met full mailbox access, dan gaat het goed. Tevens kun je in de Mailbox Storage WEL inherited rechten verwijderen.

Om de rechten te verwijderne ga je naar:
1) Start > Alle Programma's > Microsoft Exchange > System Manager
2) Open in de linkerkant Servers > <de servernaam> > First Storage Group > Mailbox Store
3) Klik met je rechtermuisknop op de Mailbox store en dan op Eigenschappen / Properties
4) Onder tabblad Security kun je de rechten bijstellen. Door op advanced te klikken in het tabblad security kun je inherited permissions verwijderen.

Laatst bewerkt:
er staat toch nergens dat er readrechten op "everyone" staat ?
dat is inderdaad niet goed,

maar als je domain admin bijvoorbeeld rechten heeft op de mailboxen, daar zou ik mij geen zorgen over maken.

everyone is inderdaad een ander verhaal, maar dat kon ik niet uit het verhaal opmaken

Hoi,

In dat geval heb ik het niet duidelijk uitgelegd. Mijn excuses daarvoor.

Het ging ook om de everyone rechten. Deze stonden echter onder in het rijtje waardoor ze niet op de screenshot te zien zijn.

wachtwoord op mailbox

Hey, voortvloeiend uit jullie antwoorden: weet iemand van jullie of het mogelijk is om op een mialbox een wachtwoord te zetten? Voorbeeld: mijn baas wil uiteraard niet dat iemand zijn mail kan lezen door zijn box toe te voegen als extra postvak, maar ik moet wel administrator blijven. Alvast bedankt.:thumb:

Welkom Martman op helpmij
Het is niet de bedoeling in iemand anders zijn topic een vraag te stellen.
Daarnaast is het al een ouder topic.
Hier gaat een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan