Exchange op een memberserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcp-mario

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2005
Ik wil een Exchange W2k server in mijn domein installeren en online brengen.
Daarvoor wil ik een memberserver gebruiken.
Exchange maakt gebruik van de Active Directory, daarvoor moet je dan Ent.Admin rechten hebben.
Als ik echter inlog op de memberserver met de Ent.Admin account, dan heb ik wel alle rechten van het domein, maar niet alle rechten op die member.
Wie kan me hier helpen?

Mijn probleem is nog niet opgelost, het is wel een begin

Boeing_737 zei:
Hi msp-mario,
Ik ben hier niet in thuis, heb geprobeerd wat na te zoeken...hier: http://support.microsoft.com/ph/1760?sid=312 Ik word daar niet wijzer van. In afwachting van iemand met meer verstand van zaken geef ik je deze link. Succes!

Hartelijk dank voor de link,
Ik ben mijn oplossing nog niet helemaal tegen gekomen, maar het is een begin.....:cool:

Heb je de groep enterprise administrators wel toegevoegd aan de local admin groep op die member-server? En hij hangt ook netjes in het domein?

pmeijne zei:
Heb je de groep enterprise administrators wel toegevoegd aan de local admin groep op die member-server? En hij hangt ook netjes in het domein?

Ja dat heb ik inderdaad, want zoals je weet kan je anders niet volledige toegang tot de Active Directory hebben.
Ik heb de Ent.Admin toegevoegd aan de groep Administrators op de memberserver.
Hiermee bereik ik dat ik volledige toegang tot de AD heb, maar ook volledige toegang op de member server.
De admin. account op de member server is immers lid van de Administrators groep.
Ik heb ook een aantal tests gedaan om de DNS te testen, resultaten waren goed.
Heb nu wel toegang tot de AD en volledige toegang tot de member, maar 2 nieuwe problemen erbij.
1: De tijd van inactiviteit is te groot.
2: Exchange heeft een object toegevoegd dat reeds bestaat.
Ik kan IIS nu niet meer openen.
Als ik in Exchange de protocollen open, zie allemaal vraagtekens bij POP, SMTP, NNTP, HTTP.

Momenteel ben ik ff de weg kwijt.:confused:

Geen foutmeldingen of andere meldingen in je eventlog? Loopt je tijd wel goed van je memberserver?
Alle services wel gestart van IIS?

Problemen met installatie van Exchange W2k.

pmeijne zei:
Geen foutmeldingen of andere meldingen in je eventlog? Loopt je tijd wel goed van je memberserver?
Alle services wel gestart van IIS?

Hartelijk dank voor je reactie.
In antwoord op de vraag of ik de eventlogs heb nagelopen, ja dat heb ik gedaan en een probleem met de tijd ben ik hier niet tegen gekomen, omdat in de DHCP een verwijzing staat naar de DNS die ook de netwerktijd synchroniseert.
De enige meldingen die ik kreeg waren:
1: De tijdspanne van inactiviteit duurde te lang.
2: Exchange heeft een object gecreeerd dat reeds bestaat.
In de Exchange Admin console zie ik een vraagteken bij alle protocollen (pop, smtp, nntp)Als ik in IIS ga kijken of en welke problemen er zijn dan bevriest het scherm en moet ik opnieuw de server opstarten.
Ik denk dat de beste optie zal zijn om Exchange te verwijderen en opnieuw beginnen.

Kan je iets met de bovenvermelde meldingen?

Laatst bewerkt:
Misschien ook event id's? Daar is namelijk beter mee te zoeken (denk aan http://www.eventid.net)
Misschien inderdaad handig om exchange even opnieuw te installeren. En misschien daarbij ook IIS, omdat die natuurlijk de andere protocollen moet leveren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan