EXCHANGE - Outlook 2007 offline bij 1 gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeya

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
Goedemorgen,

Ik heb een vreemd probleem in onze werkomgeving.

We hebben een SBS 2003 waar Exchange op draait.
Er zijn 7 pc's met Outlook 2007 en nog een tal met Outlook 2003.

Er is slechts 1 pc die niet goed werkt. Tijdens het aanmelden gaat alles prima, als je Outlook opent ook.
Maar na een aantal minuten, soms uren, geeft 1 pc (met Outlook 2007) aan dat deze Offline is.

Uiteraard heb ik gekeken om via "Bestand --> Offline werken" uit te vinken, maar daar staat niet eens de tekst "Offline werken".
Dus daar lijkt de fout niet te zitten. Ook is het gebruik van "cache" uitgeschakeld.

Heeft iemand anders een idee?

Overigens werkt internet op deze pc verder wel.

- Advies om gebruiker opnieuw in te stellen op de server?
- Office 2007 opnieuw installeren op de desbetreffende PC?
- PC herinstalleren?
- Andere netwerkkaart?

Bedankt.

Mvg,
Joey

Al een nieuw Outlook profiel aangemaakt op die betreffende pc? Eventueel eerst kijken of het profiel opschonen wil helpen. Start Outlook op via start > uitvoeren, met het volgende commando;

"C:\Program Files\Microsoft Office\Office11\Outlook.exe " /cleanprofile

Dit is een bekend euvel van met name Exchange/Outlook. Je kunt in de pop-up balloon met rechtsklik (geloof ik) aangeven welke meldingen je wilt hebben. Vink al die meldingen uit.

Het probleem wordt veroorzaakt doordat Exchange soms net niet snel genoeg reageert, waardoor Outlook ten onrechte denkt dat Exchange offline is. Dit meldt hij dan. Het is gewoon een slechte detectie en in nieuwere versies sterk verbeterd. Handigste is dus om de meldingen uit te zetten, want deze voegen toch niets toe voor de gewone gebruiker.

Dit is een bekend euvel van met name Exchange/Outlook. Je kunt in de pop-up balloon met rechtsklik (geloof ik) aangeven welke meldingen je wilt hebben. Vink al die meldingen uit.

Het probleem wordt veroorzaakt doordat Exchange soms net niet snel genoeg reageert, waardoor Outlook ten onrechte denkt dat Exchange offline is. Dit meldt hij dan. Het is gewoon een slechte detectie en in nieuwere versies sterk verbeterd. Handigste is dus om de meldingen uit te zetten, want deze voegen toch niets toe voor de gewone gebruiker.

Hi RogerS,

Bedankt voor je reactie..
Helaas is het niet alleen die melding.. Overigens ook niet in een ballonnetje maar staat het in de Outlook taakbalk, rechts onderin.
Het probleem is dat alle mails niet meer in de mailbox staan...... Dus het heeft denk ik niet te maken met de response tijd van de server...

Gr Joey

Test eens of het met dit account op een andere werkplek ook fout loopt?

Wat je beschrijft is dat er geen connectie meer is met de server. Als dit gebeurt kun je dan nog wel bij bijv. een netwerkshare komen?

Oops, ik zie dat ik de reactie van Crash gemist heb...
Dit ga ik zeker eens proberen.

Wat betreft op een andere pc; die optie bewaar ik nadat ik die van Crash geprobeerd heb...
Netwerkshares zijn inderdaad gewoon beschikbaar.

Ik houd jullie op de hoogte, na het weekend weten jullie meer.

Thanks!

Gr Joey

De optie van Crash werkt niet. Ik krijg een foutmelding dat hij het niet geopend krijg.
En, ik zit wel in de goede map, alhoewel ik Office11 naar Office12 moest veranderen.

Ik heb nu nog een aantal "Archive" files verwijderd die niet van toepassing waren.. En het lijkt, tot nu toe, de oplossing te zijn?
Hij heeft afgelopen weekend aangestaan, en was nog steeds online.

Zodra ik er zeker van ben, meld ik me nogmaals.

Gr Joey

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan