Exchange over VPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Goedemiddag,

Vanuit mijn werk beschik ik over een VPN-login. Ik heb deze VPN-connectie en mijn
Exchange-account ingesteld op mijn iPhone. Intern kan ik nu mailen via Exchange
als ik op Wi-Fi zit, buiten het bedrijf kan ik gebruik maken van de Exchange-functies
als ik via VPN verbind. Werkt als een zonnetje. Standaard verhaal, lijkt me.

Ik wil graag op mijn PC (Windows 7) ook deze VPN-verbining instellen, en dan ook
op die PC in Outlook 2003 gebruik maken van Exchange.

Het lukt mij niet om de VPN-verbinding in te stellen. Als ik deze configureer, valle andere
verbindingen weg; MSN valt offline, ik kan het internet niet meer op, enzovoort. Wanneer
ik vervolgens in Outlook probeer de Exchange-account in te stellen wordt mij gezegd
dat ik dit via het onderdeel Post in het Configuratiescherm moet doen, ik beschik helemaal
niet over deze optie. Wellicht slaat dit op XP?

Op mijn Mac lukt het wel om de VPN-verbinding in te stellen, maar dit doe ik liever
in Windows, aangezien ik op mij werk ook Outlook 2003 gebruik.

Wie Helptmij? :)
 
Kan kloppen dat alle andere software die internet gebruiken offline gaan, als je VPN opzet.

Kijk eens in configuratiescherm > email, of gebruikersaccounts > email. Eventueel zul je de klassieke weergave gerbuiken.

Bij email moet je voor profielen weergeven. Maak een nieuw profiel aan en je krijgt daarna de email account wizard.
 
Bedankt, je hebt gelijk.

De VPN-verbinding kreeg ik niet werkend omdat ik een domein opgaf, en dat hoeft
natuurlijk niet als je dat al in je gebruikersnaam aangeeft (@domein.local).

Ook wat betreft Outlook heb ik eroverheen gekeken: als ik naar Accounts ga in
mijn Configuratiescherm kan ik inderdaad E-mail kiezen en dan kom ik alsnog netjes
in de accountconfiguratie van Outlook.

Mijn internet is nu tergend langzaam, komt dit doordat ik de bandbreedte nu gebruik
met de VPN-verbinding of internet ik nu als het ware via mijn werk? Is hier een oplossing
voor? Ik heb twee LAN-aansluitingen, zou een tweede aansluiting op mijn switch dit
oplossen?

Nog een vraagje, in Outlook staat nog een oude account en deze kan ik niet verwijderen.
Hij geeft aan dat het gegevensbestand niet gevonden kan worden. Is er een manier om
Outlook helemaal back to basic te zetten?
 
Bij profielen weergeven, kun je het profiel verwijderen. Je zal inderdaad nu via je werk internetten over de VPN connectie. Ik merk het ook als ik thuis via VPN met mijn werk laptop werk en dan wat op het internet moet opzoeken. Het is trager dan op mijn werk. Terwijl ik daar ook VPN moet gebruiken.
 
Ook dit is gelukt, thanks.
Nu kon ik ook gewoon vanuit Outlook direct de Exchange-gegevens instellen.
Één probleem; ik heb met grof geweld de database-map leeggemaakt. Eerst
naar een aparte map gekopieerd, en toen ik zag dat het werkte die map verwijderd.

Nu is het gehele Postvak IN leeg, ook op mijn iPhone, dus voorgoed verdwenen.
Morgen zal ik op mijn werk de PC opstarten zonder netwerk, en dan maar hopen
dat ik alle oude berichten even uit Outlook kan slepen. Dan netwerk weer aansluiten.
Als het goed is verdwijnt dan alle oude post en komt alleen het nieuwe binnen.

Dan die oorspronkelijke inhoud er weer bijgooien... Hoop dat dat werkt...
Wel vreemd dat het alleen het Postvak IN is. Alle andere mappen zijn nog in orde,
ook de taken.

Laat ik hopen dat het alleen voor mijn account verprutst is...
 
Hoe heb je het verwijderd? via de verwijderde items? Als je via de exchange werkt, kun je nog de verwijderde items openen, dan bij Extra > verwijderde items herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, de hele Outlook-map in AppData leeggemaakt... Zodat Outlook helemaal clean zou
zijn. Ging er alleen niet vanuit dat hij dan ook alles uit de Exhange-server zou gooien.

Alleen voor mij, mag ik hopen...
 
Als het goed is wordt alles gesynchroniseerd met de exchange server. Dus wat je lokaal doet, wordt met een verbinding gesynchroniseerd.
 
Daar ben ik achter... Maar alleen mijn Postvak, neem ik aan?
Maar dat betekent dus ook dat er op de pc op mijn werk nog een kopie
staat. Morgen dus opstarten zonder netwerk, en de inhoud van Postvak IN
naar een mapje slepen. Dan netwerk aansluiten en synchroniseren, dan
zou alles weg moeten zijn, behalve de nieuwe post die na nu nog binnenkomt.
Dan die originele items weer terugslepen. Netwerk er weer op, en dan zou'die
dat weer moeten terugschrijven, toch?
 
In principe wordt je hele mailbox gesynchroniseerd met de exchange server. Dus je verzonden items, verwijderde items, enz..
 
Die zijn niet weg...
Ik hoop dat dit plannetje lukt morgen. Zo niet, stond er ook eigenlijk
weinig belangrijks in... En op dat wat belangrijk was heb ik gereageerd,
dus dat staat in de Verzonden items.

Graag zou ik morgen met een schone lei de Exchange-account opnieuw
op mijn PC configureren.

- VPN-verbinding uitlaten (of zelfs verwijderen), zodat niets kan 'overvliegen'.
- Kopie maken van wat er nu op mijn PC staat, kan dat in ieder geval niet kwijtraken.
- Alle accounts verwijderen en de map Outlook in AppData weer leegmaken.
- Morgen alles weer in orde brengen, in zoverre dat het op mijn werk klopt. iPhone moet dan ook goed zijn.
- Thuis de VPN-verbinding opnieuw configureren.
- De Exchange-account weer instellen in Outlook.

Dit moet goed gaan lijkt me?
 
Eventueel van wat je nu hebt een PST bestand maken. (Archief bestand) Deze lokaal op je schijf opslaan. Alle profielen weggooien, dan op je werk de boel controleren. Laten synchroniseren met de exchange. Thuis een nieuw profiel maken en je PST koppelen. Volgens mij heb je dan een schoon profiel in outlook. Dan het synchroniseren met je Iphone configureren.
 
Laatst bewerkt:
Ik hou niet zo van PST-bestanden. Ik sleep altijd de berichten als afzonderlijk
bestand uit Outlook, als MSG-bestand. En dan in een vers PST-bestand weer
terugzetten.

Dat heb ik gedaan met wat nu op mijn PC thuis staat. Ik heb de VPN-verbinding verwijderd
en schoon nu mijn PC op: ik maak de map Outlook in AppData leeg, en run even CCleaner.
Dit zou geen gevolgen moeten hebben voor de Exchange-server op mijn werk, want ik ben
niet verbonden. Sterker nog, ik schakel het netwerk even uit.

Morgen opstarten zonder netwerkaansluiting, dan moet ik dus nog de postvakken hebben
zoals deze waren toen ik de laatste keer de PC uitschakelde.

Die berichten back-up ik dan, daarna herstarten met netwerkaansluing. Als het goed is
synchroniseert hij dan de boel, en ben ik dus alles kwijt, dan zet ik de oorspronkelijke
bestanden weer terug. Dan alles synchroniseren naar de Exchange-server, volgens mij
moet dan alles weer in orde zijn.

Vervolgens thuis op de normale manier met een schone lei de connectie en account instellen.
In het slechtste geval is de inhoud van mijn Postvak IN kwijt, maar zoals gezegd heb ik
de belanrijke berichten beantwoord en hiervan is dus een kopie aanwezig in de Verzonden
items.
 
Laatst bewerkt:
Ik hou niet zo van PST-bestanden. Ik sleep altijd de berichten als afzonderlijk
bestand uit Outlook, als MSG-bestand. En dan in een vers PST-bestand weer
terugzetten.
Ik snap hier niet echt de logica van hoor. Wat is het bezwaar van een archief bestand (PST)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan