exchange vraag 2 gebruikers 1 mailadres

• Onderwerp starter Onderwerp starter tbm69
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tbm69

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2008
Hoi,

Ik wil 2 gebruikers met hetzelfde mailadres laten werken, is dit op de een of andere manier mogelijk?

Voorbeeld:
Bedrijf met 2 personeelsleden die altijd vanuit info@bedrijfsnaam.nl moeten mailen. Ze willen wel beiden gewoon via exchange werken, dus niet een pop3 oplossing. Is hier iets voor?

Groetjes,

Maurice

Lijkt mij dat je gewoon beide personen toegang tot die account kunt geven.

Hetzij via webaccess hetzij via een mail-programma.

Dit is niet helemaal wat ik bedoel. Ze moeten beiden hun eigen mailbox hebben waar deze mail in komt. Dit doe ik op dit moment al met een distributiegroep echter als ze mail willen gaan versturen moet je telkens in het VAN: adres het info@.... neer gaan zetten, en je voelt hem al, dit is knap onhandig om dat bij ieder mailtje te moeten doen als je een paar honderd mails per dag moet beantwoorden.

En de e-mail die binnenkomt op het info@ adres? Die worden door niemand gelezen?

Het lijkt mij handiger om gewoon bij beide personen deze account toe te voegen.
Zo krijgen ze beide de mail binnen van het adres en kunnen ze allebei via het adres mail versturen.

heej bedankt, da's even een verhaal waar ik mijn tanden in ga zetten....

Thnx allemaal voor de hulp! :thumb:

Maurice

Maak een nieuw account aangenaamd Mail_Info met bijhoorde mailbox.
Geef vervolgens de 2 personen full controll rechten over de mailbox. en zet in je outlook veld "From" aan. en de personen kunnen mailen vanuit de Mail_info mailbox.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan