Exchange zend wel ontvangt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die melding zegt niets zónder dat je de header van het bericht laat zien. Uit je bericht van zojuist is namelijk niet duidelijk wélke mailserver het bericht geweigerd heeft: De relay-server van je provider of jouw Exchange server...

Tijs.
 
Volgens mij kan je ook ergens aangeven welke servers je binnen exchange vertrouwd. Als je daar dan de server van XS4ALL in zet, heb je kans dat het wel aankomt. Of je moet je spam instellingen iets minder strikt zetten.

Misschien ook even je exchange logs induiken, kijken of je kunt zien waarom hij geblokkeerd wordt.
 
Geeft ie ook aan welke server het bericht als spam ziet ?

Groeten Marcel

Edit: Ik zag dat Tijs dezelfde vraag al gesteld had om 20:48
 
Laatst bewerkt:
Deze melding kreeg ik op een ander Gmailaccount:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Unable to deliver message to the following recipients, because the message was forwarded more than the maximum allowed times. This could indicate a mail loop.

r.vink@XXX.nl

Final-Recipient: rfc822;r.vink@vxd.nl
Action: failed
Status: 4.4.6


Hier de Header van het mailtje.

Delivered-To: flevobird+caf_=r.vink=vxd.nl@gmail.com
Received: by 10.52.162.227 with SMTP id yd3cs94270vdb;
Fri, 10 Jun 2011 12:16:16 -0700 (PDT)
Received: by 10.213.104.145 with SMTP id p17mr13914ebo.58.1307733374926;
Fri, 10 Jun 2011 12:16:14 -0700 (PDT)
Return-Path: <>
Received: from cpsmtp-fia04.kpnxchange.com (cpsmtp-fia04.kpnxchange.com [195.121.247.8])
by mx.google.com with ESMTP id v41si8520180eef.84.2011.06.10.12.16.13;
Fri, 10 Jun 2011 12:16:13 -0700 (PDT)
Received-SPF: pass (google.com: best guess record for domain of cpsmtp-fia04.kpnxchange.com designates 195.121.247.8 as permitted sender) client-ip=195.121.247.8;
Authentication-Results: mx.google.com; spf=pass (google.com: best guess record for domain of cpsmtp-fia04.kpnxchange.com designates 195.121.247.8 as permitted sender) smtp.mail=
From: postmaster@cpsmtp-fia04.kpnxchange.com
To: flevobird+caf_=r.vink=vxd.nl@gmail.com
Date: Fri, 10 Jun 2011 21:16:03 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/report; report-type=delivery-status;
boundary="9B095B5ADSN=_01CC21E288E553CF000E2C6Fcpsmtp?fia04.kpn"
X-DSNContext: 335a7efd - 2406 - 00000002 - C00402CD
Message-ID: <AWQ8AZndK00045751@cpsmtp-fia04.kpnxchange.com>
Subject: Delivery Status Notification (Failure)

This is a MIME-formatted message.
Portions of this message may be unreadable without a MIME-capable mail program.

--9B095B5ADSN=_01CC21E288E553CF000E2C6Fcpsmtp?fia04.kpn
Content-Type: text/plain; charset=unicode-1-1-utf-7

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Unable to deliver message to the following recipients, because the message was forwarded more than the maximum allowed times. This could indicate a mail loop.

r.vink@vxd.nl

--9B095B5ADSN=_01CC21E288E553CF000E2C6Fcpsmtp?fia04.kpn
Content-Type: message/delivery-status

Reporting-MTA: dns;cpsmtp-fia04.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsmtp-fia01.kpnxchange.com
Arrival-Date: Fri, 10 Jun 2011 21:16:03 +0200

Final-Recipient: rfc822;r.vink@vxd.nl
Action: failed
Status: 4.4.6

--9B095B5ADSN=_01CC21E288E553CF000E2C6Fcpsmtp?fia04.kpn
Content-Type: text/rfc822-headers

From: "Tweakers.net Nieuwsbrief" <mailbot@tweakers.net>
To: flevobird@gmail.com
Message-ID: <bc628f614011b5b4b566c1b60ff61cd5@localhost.localdomain>
Subject: Samsung brengt volgend jaar telefoons met buigbare schermen uit

--9B095B5ADSN=_01CC21E288E553CF000E2C6Fcpsmtp?fia04.kpn--
 
Ik denk dat ik een idee heb wat er m.b.t. die laatste header aan de hand is:
Het mailtje is een aantal keren heen en weer gegaan tussen de KPN forwarding server en de cyso.net backup-mailservers. Daarop heeft de KPN forwarding server besloten de aflevering af te breken en een NDR (non delivery report) te sturen naar de afzender (=dat gmail e-mail adres), met de mededeling dat de mail de hele tijd heen en weer schijnt te gaan (=looping).

M.b.t. de reden waarom de mail wellicht heen en weer is gegaan tussen cyso.net en KPN: Je Exchange server was (tijdelijk) niet bereikbaar (stond uit of minstens het Exchange service/het SMTP gedeelte gedeelte van je Exchange server stond uit, portforwarding stond niet (meer) goed in je router etc.) Je hebt backup-mailservers aangegeven, namelijk die van cyso.net. Dáár heeft de forwarding server van KPN de mail afgeleverd. Als ik ervan uit mag gaan dat die Cyso backup-mailservers (met intervallen) alsnog probeert om jouw mail af te leveren gaat de mail dus bouncen tussen de KPN forwarding server en de backup-mailservers van cyso.net zolang je Exchange server niet bereikbaar is.

Als dit zou kunnen kloppen, dan is een mogelijke oplossing (beiden regelen):
a. Verwijder de cyso.net backup mail-servers uit de MX-records van je DNS. [Je mag er (in redelijkheid) vanuit gaan dat de forwarding host van KPN goed werkt en 24/7 beschikbaar is. Die server bewaart je mail totdat die effectief af te leveren is (bijv. 2 dagen of zo).]
b. Zorg er voor dat je Exchange server goed beschikbaar is (portforwarding checken, Exchange services checken, server altijd aan laten staan etc.)

Kijk maar of er enige logica zit in mijn verhaal en of de gesuggereerde oplossingen helpen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Als dit zou kunnen kloppen, dan is een mogelijke oplossing (beiden regelen):
a. Verwijder de cyso.net backup mail-servers uit de MX-records van je DNS. [Je mag er (in redelijkheid) vanuit gaan dat de forwarding host van KPN goed werkt en 24/7 beschikbaar is. Die server bewaart je mail totdat die effectief af te leveren is (bijv. 2 dagen of zo).]

Hallo Tijs,
Dat is een prima tip. Alleen i.p.v. verwijderen heb ik de "firstfind server" er tussen gezet. Deze zorgt er n.l. voor dat als het bericht terugkomt het in mijn postvak bij mijn hostingprovider terecht komt. Ik kan het dan terugvinden als ik inlog met mijn webmail bij hun. Ik heb een print screen bijgevoegd. Staat dit OK zo volgens jou?DNS-beheer-02.jpg

Verder heb ik gisteravond de KPN-relayserver veranderd in:smarthost.direct-adsl.nl volgens een thread op het KPN forum werkt die ook(af en toe). Daar is nog iemand die met dit probleem aan het tobben is. :rolleyes: Overigens heb ik vanmorgen vroeg en tot op heden weer al mijn mail correct binnen.

Voor wat betreft de Exchange kan ik kort zijn deze draait bij mij 24/7.

Groet, René
 
Laatst bewerkt:
Die DNS aanpassingen op de schermafdruk lijken mij ok. Natuurlijk moet het wel zo zijn dat die firstfind server alleen de mail voor je opvangt, maar niet daarna weer probeert af te leveren (dus niet dezelfde functie bekleedt als de cyso.net servers).
Uiteraard moet die firstfind.nl server ook (normaal gesproken) 24/7 werken.
Je zou daarna er nog steeds over na kunnen denken om de cyso.net mailservers uit je DNS te verwijderen.

Dat je server 24/7 aanstaat zegt niet zonder meer dat die ook 24/7 bereikbaar is... Denk aan problemen met je Internet-verbinding zelf, wisseling van publiek ip-adres van je Internet-verbinding, problemen op/van/met je router, gecrashte Microsoft Exchange services op je server etc.

Tijs.
 
Ja dat is natuurlijk ook weer zo. Ik zal morgen mijn logboeken er even op na slaan. Zal inderdaad de cyso.net mailservers verwijderen. Mocht dat problemen geven kan ik ze er altijd weer in zetten.

Grt, René.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan