Exclusief <> niet eclusief

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zqwiqly

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Berichten
165
Hoi,

Standaard opent mijn database met alle records op exclusief openen. Op dit moment ben ik de enige die in de database werkt, echter in de nabije toekomst zullen er meerdere mensen mee gaan werken.

Nou zit ik met het volgende:
Alle forms/rapporten/queries etc. werken perfect, op 1 na.
De actie wordt geactiveerd door een knop op een formulier. Onder deze knop zitten een aantal queries en 2 rapporten die geopend moeten worden. Het vreemde is dat alles uitgevoerd wordt, maar dat ik halverwege wel de melding krijg dat een andere gebruiker het record heeft gewijzigd. Als ik voor 'naar klembord kopieren' kies, dan krijg ik de melding dat een andere gebruiker het record in gebruik heeft en dat het proces wordt beeindigd. Daarna kom ik gewoon terug in het form.

Alle acties onder de knop worden uitgevoerd, dus daar is niets mis mee. Alleen die melding.... dat werkt op den duur op de zenuwen.... ;)

Iemand een idee waar het vandaan komt?

Groet,

Zqwiqly
 
Ik heb dit probleem opgelost door het het record te saven alvorens de bewerking uit te voeren.
Dit kan oa door het volgende VBA commando
Code:
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
In macro's kan je dit ook doen, volgens mij is dat uitvoeren > bewaren of zoiets.
 
Hoi,

Dank, zit op dit moment niet in de DB, maar ga het zeker proberen. Ik kom ermee terug als het gedaan is (en hopelijk opgelost ;) )

Groet,

Zqwiqly
 
Hoi,

'T is opgelost.
Ik heb een '.value' aanpassing achteraan in de query gezet ipv vooraan.
Deze aanpassing stond eerst als eerste in de query, gevolgd door een drietal bijwerkqueries. Ik denk dat daar het conflict ontstond, wellicht ging VBA sneller dan Access met het updaten van gegevens.

Affijn, het werkt nog steeds (zoals in de eerste post) maar dan nu zonder foutmelding. :thumb:

Bedankt voor de reactie.

Groet,

Zqwiqly
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan