.exe applicaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

repelsteel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
4
ik heb net dosbox gedownload, om een aantal oude spellen die ik nog had te kunnen openen, toen er iets vreselijk mis moet zijn gegaan. plotseling worden alle executable files geopend door dosbox, die ze in 99% van de gevallen niet kan openen, omdat het geen dosfiles zijn. Ik heb gekeken bij control panel --> default programs --> set associations, omdat .exe extensies dus blijikbaar geassocieerd werden met het dosbox programma, maar de .exe extensie wordt als enige niet genoemd in het rijtje extensies. Hoe kan ik nu (zonder een .exe file daarvoor te hoeven openen) de .exe applicaties weer resetten en associeren met windows?
BVD
 
Neem een .exe file en klik rechtermuisknop "openen met..." dan met msdos en aanvinken dat je dat programma altijd voor dat soort bestanden wilt gebruiken.

Staat openen met... er niet bij? Dan weet ik het ook niet, sorry.
 
nee dat staat er inderdaad niet bij, het gaat hier bv om internet explorer, windows media player, itunes, games, alles eigenlijk. het lijkt wel een onomkeerbaar probleem
 
tja heb ik wel geprobeerd, maar om het te deinstalleren moet je uninstall.exe openen...
 
Ja daar zeg je wat.. kan je niet msdos opnieuw installeren? Ik weet niet of dat zomaar te downloaden is ofzo.
 
ah nee, kijk het probleem is dat hij het wel opent met ms-dos, en niet gewoon met windows vista. ik zou dus vista opnieuw moeten installeren wss, als ik niet ergens een fix kan regelen. op een ander forum las ik dat ik de registry key HKCR\exefile\shell\open\command moet veranderen, maar ik heb geen idee hoe. iemand een idee?
 
Is het niet mogelijk gebruik te maken van een herstelpunt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan