EXE bestand maken van Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanVolker

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
Beste Helpmij.nl leden,

Ik heb een applicatie gemaakt in Visual Basic, maar nu wil ik het omzetten naar .exe.

Weten jullie hoe ik dat kan doen?

Met vriendelijke groet,

Jan Volker

Ik werk met Visual Studio Pro 2010. Ik denk dat het in andere versies ongeveer gelijk is:
In de menubalk bovenin staat o.a. "Build". Hierin staat o.a. "BuildWindowsApplication1".
Deze maakt het .exe-bestand.

Ik werk met Visual Studio Pro 2010. Ik denk dat het in andere versies ongeveer gelijk is:
In de menubalk bovenin staat o.a. "Build". Hierin staat o.a. "BuildWindowsApplication1".
Deze maakt het .exe-bestand.

Wanneer ik daarop klik gebeurt er niks. Visual Basic is even bezig en na 10 seconden is hij klaar, maar heb ik nogsteeds geen .exe bestand

Ik heb altijd 'publish' gebruikt, dat heeft altijd gewerkt, maar sinds een paar dagen werkt dat niet meer.

Ik krijg 2 foutmeldingen, namelijk:
"Two or more assemblies have the same identity 'Form, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, ProcessorArchitecture=x86'."

En:
"Two or more files have the same target path 'C:\Users\Gebruiker\test2\Form\Form\bin]Release\Form.exe'"

Ik heb op google gezocht naar dit probleem en ik heb gelezen dat ik het vinkje voor "Enable ClickOnce security settings" in het Security tab en het vinkje voor "Sign the ClickOnce manifests" moet weghalen.

Wanneer ik dat doe en de programma weer probeer te publishen wordt "Enable ClickOnce security settings" automatisch aangevinkt en kan ik het nogsteeds niet openen.

Dit is in ieder geval fout:
'C:\Users\Gebruiker\test2\Form\Form\bin]Release\Form.exe'
Dat ] teken hoort er niet in maar moet een \ zijn.

Dat ']' teken is ook een '\' , ik heb net bij het overtypen een fout gemaakt :)

Voor de duidelijkheid ;)

Als ik ClickOnce security settings uit zet kan ik debuggen. Als het aanstaat krijg ik deze 2 foutmeldingen:

"Two or more assemblies have the same identity 'Form, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, ProcessorArchitecture=x86'."

En:
"Two or more files have the same target path 'C:\Users\Gebruiker\test2\Form\Form\bin\Release\Form.exe'"

Nee, dat heeft niet gewerkt. Ik heb Visual Studio inclusief alle updates verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Bij het debuggen krijg ik als eerste de volgende foutmelding:

"ArgumentNullExeption was unhandled

Value cannot be null.
Parameter name: activationContext"

Nadat ik op continue heb geklikt krijg ik:

En:
"Two or more files have the same target path 'C:\Users\Gebruiker\test2\Form\Form\bin\Release\Form.exe'"

"Two or more assemblies have the same identity"
Ik mag aannemen dat je allang in de Refenced assemblies hebt gekeken of een bepaalde reference 2x voor komt?

Voor de info, bij het succesvol publiceren krijg je een .manifest bestand in het publish mapje (samen met nog een paar files). Verander de bestandsextentie van .manifest naar .exe en klaar.

"Two or more assemblies have the same identity"
Ik mag aannemen dat je allang in de Refenced assemblies hebt gekeken of een bepaalde reference 2x voor komt?
Nee, dat had ik niet. Dat was dus de oplossing, bedankt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan